Ahad, Mei 20, 2012

Horey-horey day!

Marina and Sarah. Her best friend!

Semalam aku sibuk sikit sebab ada wedding kat tempat aku. Selain dari wedding, Abang ada lawan bola pertandingan 1MCC (Cardif City, kalau tak silap aku) main kat RRI Sungai Buloh. Yuya ada training bola di Cheras dan Marina pulak nak horey-horey dengan Sarah kat Bangsar manakala AW sibuk nak masak bagi kami makan! Apa aku buat? Pagi pukul 6.30 aku dah bangun. Kejutkan Abang dan Yuya...jerit sikit suruh depa bangun mandi dan siap nak ke padang bola...7.00am aku dah gerak menghala ke RRI. Sampai sana pukul 7.45am. Pesan agar Abang memberi 100% pada perlawanan bola dia, aku bergegas pulak ke Cheras nak hantar Yuya yang training mula jam 8.30am. Marina ikut aku dan sepanjang jalan dia dok pot-pet...pot-pet...aku tak tahu Marina ni ikut siapa...ikut aku atau ikut AW....(blurr...)

Hasil kerja tangan Marina yang iras-iras Van Gogh!

Sampai ke padang bola hantar Yuya, ngam-ngam players baru nak nyanyi lagu Negaraku. Aku pun sempat berdiri dan nyanyi sama-sama....Marina tak berkelip mata dia. Total players and parents adalah dalam lingkungan 200 orang semuanya! Lepas nyanyi Negaraku, aku terus pulang ke rumah sebab Marina nak mandi dan bersiap untuk ke Bangsar sekejap.  Aunty terpaksa duduk rumah sebab dia tengah "bersilat" kat dapur dok prepare kurma ayam untuk Yuya dan daging masak hitam untuk Abang. Untuk aku hari ni AW masakkan aku kari kepala ikan kurau! Makk aiii...tersandaq ni! Hahahahaa...Pukul 10.30am aku berlari ambil Yuya dari latihan bola pulak. Lepas Marina mandi dan AW buatkan tocang untuk Marina yang nakkan tocang yang sama macam Sarah, aku bawakkan baju untuk Marina dalam beg menuju ke Hotel untuk melihat dan pastikan wedding kat tempat aku yang seramai 400 orang berlangsung dengan jayanya seperti event-event sebelum ni...Melihatkan partner in crime aku dalam keadaan tenang, aku jadi tenang....PIC aku ni dah lama kerja dengan aku. Total selama 10 tahun kami berkerja ditempat yang sama. Aku tak payah lagi bagitahu dia apa yang aku nak dan setiap kali aku lakukan sesuatu, dia akan lakukan perkara yang lain...endingnya, kerja kami siap pada waktu yang ditetapkan dan tetamu-tetamu kami semua puas hati...alhamdulillah...

BFF....

Selepas pastikan yang semuanya berjalan lancar, aku tinggalkan hotel sekejap dan memandu laju ke RRI Sungai Buloh untuk tengok Abang yang lawan bola dengan MPPJ U14. Depa menang 3-2 manakala diwaktu paginya depa kalahkan satu lagi pasukan dengan jaringan 2-0. Well done YFA-CIMB! Lepas bola, aku berpatah balik ke Hotel. Tetamu dah mula bergerak keluar dan diwaktu yang sama, group Jepun yang tinggal di Hotel terpaksa aku layan. Berjumpa dan bersembang dengan depa sekejap, aku offerkan perkhidmatan apa-apa saja yang diperlukan. Kami bersembang sama-sama sambil minum kopi. 20 minit bersembang dengan tetamu-tetamu Jepun aku, aku rasa puas. Ini penting untuk business aku. Hubungan dengan tetamu dan keselesaan depa adalah keutamaan aku. Pengalaman depa tinggal di Hotel ni sangat berharga. It has to be an unforgettable and memorable good experience untuk depa. Surprisingly aku jugak dapat satu room booking dari kawan lama aku yang sama-sama main rugby untuk Penang tahun 86 dulu yang kini merupakan pakar IT yang hebat. Err, kawan-kawan jugak...tapi payment tetap macam biasa....Ini lah satu-satunya masalah orang kita...Kalau depa tengok kawan depa buat business, bukannya nak tolong, malah pelingkup lagi ada...kalau pi makan, kalau tak dapat makan pree, depa mintak discount! Mana business nak maju kalau lagu ni....sepatutnya, kalau tengok kawan buat business, bayarlah macam biasa....baru lah muka tak malu kalau nak pi kali ke dua!

Marina's collection..

Marina suka melukis. Pengantin yang buat majlis perkahwinan bagi Marina "omiyage" dan Marina bawak balik sampai 5! Balik ke rumah, Marina mula melukis. Dia lukis dan bagi setiap sorang satu, termasuklah Kak Wiwit.....untuk aku, dia kata tak payah sebab aku ada masa wedding tu berlangsung...hahahahahaa. Dalam pukul 6 petang aku pun dah sengal badan dan balik ke Ampang. Sampai saja kat Ampang, aku call AW dan ajak keluar minum dulu sebelum balik kerumah....anak-anak semua menjerit, horey................Depa makan tandoori dan aku pulak, makan hati! Hahahahahaha....Sebelum balik kerumah, Abang bukak cerita yang kasut bola ADIDAS size 10 dia tu dah koyak-rabak! So kami singgah kat al-ikhsan sekejap tengok boots...tu...dia.....aaiiihhh...punyalah mahal...tambah mahal bila boots terkoyak ditengah bulan.....jiwa dan raga aku lagilah koyak-rabak!!!!

Wedding at my place yesterday.

Sesampainya kat rumah, jam dah menunjukkan pukul 8.30pm. Bola dah nak start 15 minit lagi. Laju aku masuk mandi dan bentang "toto" depan tv. Kopi secewen, tunggang-langgang kami bersorak...aku tak ada favourite team. Aku cuma nak tengok a good game saja....tapi bila aku tengok ic aku, alamak....nombor kat tengah tu 03 lah.......nasib baik TRW menang.....hahahahahahaa.....have a productive week ahead people!!!!!

Khamis, Mei 17, 2012

Yuya is 11...yeay...


Yuya and his presents

Hari Ahad lepas kami buatkan birthday celebration untuk Yuya walaupun tarikh sebenar ialah 2 hari selepas itu yakni 15hb Mei. Sengaja kami pilih tarikh tu sebab bersempena dengan "Hari Ibu" dan jatuh pada hari minggu. Jadi semua orang ada kat rumah! Yuya ada bagitahu kat kami dulu yang dia nakkan jam tangan baru swatch yang kami tengok kat KLCC. Itu saja permintaan dia. Aku kesian kat Yuya sebab selalu dia pakai seluar pendek bola dan beberapa helai lagi yang dahpun nak koyak kat punggung. Bukan senang nak carikan seluar untuk Yuya. Di bahagian kanak-kanak, aku tak jumpa sebab dia dah besar...manakala di bahagian dewasa pulak, saiz S pun terlalu besar untuk Yuya.. Dalam dok melilau cari, terjumpa pulak aku seluar bermuda yang aku rasa sesuai untuk Yuya. Aku belikan 2 helai. Satunya denim. Lepas beli, kami ke kedai hadiah untuk wrapping. Sementara depa dok balut, kami sempat minum sat kat KFC belakang tu walaupun sebelum tu kami dah minum kat Le Cucoq! Hahahahahaha....

Sorry gambar camerawoman tak ada!

Yuya cuma panggil 3 orang kawan dia. Kami tak larat nak masak. Jadi semuanya kami beli saja. Kek memang sah lah kami beli kat Baker's Cottage. KFC dan makan dengan nasi lemak bungkus yang kami dah pesan awal-awal lagi kat mak kepada kawan sekelas Yuya! Seminggu aku diet.....tapi hari ahad lepas, habis semua diet aku angkara nasi lemak dengan KFC! Ok takpa...lepaih ni aku diet balik...hahahahaha.....

Yuya and the gang..

Depa ni lah kawan Yuya yang dok kot nerai BV ni. Depa ni lah jugak geng terjun kolam dan depa ni lah jugak geng dok ronda dengan basikal....15 tahun lagi apalah yang akan jadi kat depa ni? Bila tengok balik gambar kat atas tu, baru aku terperasan yang Yuyalah budak yang paling kecik diantara depa berempat tu..


Kek pilih sendiri tu..

. Sengaja kami pilih hari tersebut sebab ianya jatuh pada hari Ahad dan juga untuk kami anak-beranak pakat 4 orang keluar dan beli bunga kat Aunty W. Diawal pagi Ahad, aku suruh Aunty berehat saja manakal aku bawak Abang, Yuya dan Marina keluar. Ketiga-tiga beranak dengan muka blurr baru bangun tidur tanpa berlengah ikut saja aku. Masa kat dalam kereta, depa tanya, "Papa nak bawak pi mana ni?" Masa tu baru aku jawab yang aku nak pergi beli bunga kat mama untuk "Hari Ibu". Aku tengok bersemangat muka depa...Aku terus menghala ke Bangsar dan ketempat selalu aku cari bunga untuk hotel...Ah Phang chief florist kat situ merupakan kawan lama aku masa di PJ Hilton dulu sekitar penghujung tahun 80-an. Bukan dia saja, semua florist kat situ dia usung dari PJ Hilton! Hahahahahaha.....kami sempat bersarapan kat Bangsar dan waktu bersarapan tu kami tulis dan sign kat dalam card ucapan untuk AW. Kami pakat ramai-ramai nak wish AW sewaktu kami sampai kat pintu rumah. 2 bouquet bunga rose kami beli. Satu warna biru yang aku dan Abang pilih manakala satu lagi warna pink yang Marina dan Yuya suka. Sesampainya kami kat rumah, AW buka pintu dan "surprise..."












Musim hujan..

Penyamoons buat gila kat airport KB! Semua gambar ni masih berkisar dengan cerita yang dipaparkan pada minggu lalu. Cuma kali ni saja a...