Jumaat, Mac 13, 2009

First Friday

(marina terlentang kat atas, aku terlentang kat bawah!)

(hai baby...)

(seafood fountain aku dengan Chef Adil. Tiap-tiap kali ambik gambar, dia mesti selit!)

Hari ni hari Jumaat pertama aku kat Mekah untuk tahun ni. Aku tengok dari tingkap, orang dah berpusu-pusu pergi ke Haram walaupun awal lagi. Ramai guest dari Turki, Morocco dan Emirates. Katanya Indonesia dan Malaysia ramai bulan depan. We'll see..Pagi ni memang ramai orang breakfast. Adalah dalam lingkungan 1200 orang. Semalam according to partner in crime aku, pukul 11.30 malam orang ramai lagi nak check in. Malam minggu..aku dah tak larat nak pergi lobby sebab kaki dok "nyut-nyut" lagi...lama tak jalan banyak. Balik bilik pukul 10.30 malam, mandi, baca blog kawan-kawan, tengok you tube 6 Nations Rugby, terus tutup lampu dan tidur. Pukul 5 pagi aku dah terjaga. Teringat pulak kat heavy breakfast. Today dah ok sikit sebab semalam aku dah meeting tergampar dengan semua orang on the arrangment untuk crowd ni. Kalau tak kacau, aku jadi kacau sebab budak-budak jadi relax terlebih..so bila kacau sikit semalam, tinggi suara sikit semalam, hari ni aku tengok, budak-budak dah alert sikit. Lama aku tak ada kat sini, depa dah naik lemak sikit! Semalam masa dinner ada sorang dari group yang ada bagitahu aku yang food aku kat sini lebih baik dari Zam-Zam. Aku sengeh, dia pun sengeh...tengoklah 1-2 hari ni aku nak spotcheck kat Hilton pulak then InterCon then Meridien. Kena buat survey sikit, kalau tak, kita jadi syok sendiri pulak, ingatkan kita ja yang elok..

Cuaca kat sini dah clear. Sambil buat blog ni aku tengah dengar lagu Jepun dari Ken Hirai. Very the sedap and soothing....time-time macam ni, teringat aku kat Aunty. Ada sekali tu the day sebelum aku kena admitted kat Shinagawa Hospital for a minor operation, Aunty ajak aku jalan-jalan kat Muzium di Ueno. Dari situ aku mula minat pergi Muzium. Kalau tidak sebelum ni tak pernah sampaipun..Lepas muzium, kami jalan-jalan kat Ueno, pergi Asian market, jalan lagi menyusur stesen keretapi sambil bercerita. Weather at that time was good. A bit windy sebab nak masuk Autumn. Kami bercerita pasal kehidupan masing-masing...Aunty encouraged me to be strong. Dia cakap jangan risau walaupun esoknya aku nak masuk hospital. Then masa kat hospital tu aku ada bagitahu kat kawan aku si Rahman (kalau tak silap) sekarang ni kerja kat Equatorial KL as FOM yang aku teringat kat Aunty. Then si Rahman pulak terbagitahu kat Aunty. So the next day tu, Aunty melawat aku kat hospital dan bawak makanan dan CD lagu kalau tak silap aku. From then onwards aku dah rasa ada chemistry kat situ....So to Wakana, if you are reading this, I don't know how many times I've told and whispered to you, "It's just like yesterday that I first met you, I love you dear!"

Ok, aku baru lepas heavy breakfast. Makan mee, potato, scrambled egg and 2 croissants and 2 glasses of juices. Banyakkan.....I've changed my diet routine. Now I'm taking heavy breakfast, moderate lunch and light dinner. And you guess what? Masa aku sampai sini hari tu berat aku dalam lingkungan 76.8kg and this morning sebelum aku masuk office, aku timbang dah jadi 74.9kg. Amazing kan? One of the reasons tu, aku stop ambik nasi. Ala...baru 6 hari....dah turun almost 2kg! Bayangkan kita ni yang 24 jam makan nasi. Lepas tu berlemak lagi. Aku ni actually very conscious dengan weight aku. Takut jadi macam yang selalu kita dok baca dan tengok. Yelah aku tahu yang ajal maut tu ditangan Tuhan tapi kalau kita boleh jaga pemakanan, aku rasa, baiklah aku buat..

Aku sekarang ni tengah tunggu nak sembahyang Jumaat. Then lepas tu perang sikit lagi masa lunch. Petang ni ada meeting dengan budak-budak R&F pulak. Just to say thank you to them for working so hard while I was away. Malam pulak ada group dinner lagi. Esok reda sikit lah...taklah busy sangat. So aku decided to take my day off on Sunday. Nak rest, update blog, jalan-jalan sikit kot then of course...makan nasi...horey!

4 ulasan:

PINATBATE berkata...

alamak uncle..tingginya udang tu memanjat..

VimmiYasmin berkata...

Uncle

Udang memanjat!
fulamak !
Gempak tuh
Bleh la buat sesekali kat meja pengantin!

Uncle berkata...

Dear Pinat. Ala...udang laut....sat ja tinggal kepala. Depa ni pelahap jugak..

Uncle

Uncle berkata...

Boleh sangat-sangat buat untuk pengantin. Tapi kat tempat kita presentation lagi best. Kat sini macam tu dah "wow" dah! Sedeynya....

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...