Jumaat, Disember 14, 2007

Surprise...

Besok hari Jumaat. Ini bermakna yang aku tidak bekerja keesokan harinya. Selalunya hari tersebut adalah hari yang amat aku tunggu-tunggu. Selain daripada dapat berjemaah dengan umat Islam lain dari seluruh dunia, anak-anak aku akan menelefon aku pada hari itu. Kami akan bercerita tentang hal-hal seharian. Tentang sekolah yang akan dibuka, latihan bolasepak di kelab, PS2 dan akan diakhiri dengan satu dua pesanan kepada Wakana. Memang itulah jadualnya setiap minggu. Tidak pernah bosan aku mendengar celoteh mereka. Kalau terlalu rindu pun aku akan menatap gambar-gambar mereka yang diambil oleh anak saudara ku EK pada musim Raya yang lalu. EK berbakat besar! EK yang dahulunya hanya merangkak didepanku kini sudah dewasa dan berusia didalam lingkungan 20an. Sungguh cepat masa berlalu!

Baru tadi aku mendapat panggilan dari rakan ku NL yang kini bertugas di KPMG Riyadh. NL bertanya samada aku mahu kemana-mana pada cuti Hari Raya Haji nanti......sudah tentu tidak jawapku kerana terlalu banyak kerja yang harus diselesaikan menanti hari pembukaan nanti. Jadi katanya, kalau ok NL mahu bertandang ke Madinah. Selain daripada berjumpa dengan aku, dapat juga dia berziarah.

NL sebenarnya adalah rakan sekolah menengah aku semasa di Seremban dulu dari tahun 81 hinggalah ke tahun 85. Seorang pelajar yang rajin dan pintar berbanding aku yang lebih banyak main daripada belajar!!! NL mendapat keputusan yang sangat baik dan kalau tak silap aku, dia ditawarkan utk ke luar negara tapi tanpa kami sedari, dia menyahut cabaran ke UUM. Pernah sekali sewaktu UUM bercuti, NL ingin membuat surprise muncul dirumah aku di Penang masa itu dan akhirnya NL sendiri yang surprise apabila kami sekeluarga berada di Alor Setar!. NL bermalam di masjid Taman Saadon ....... dan kadang-kadang ada jugak mama aku bertanya, "....apa jadi ngan budak yang tidoq kat masjid tu...?" Itu kenangan 20 tahun dahulu dan mamaku masih ingat.....

So, to Nyamuk (his nickname in school), looking forward to seeing you next week!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...