Rabu, April 30, 2008

Bukit Tinggi @ Rabbit Farm





Dalam perjalanan pulang dari Janda Baik tempohari aku terus membawa keluarga aku melencong ke Bukit Tinggi kerana Marina masih belum berkesempatan bermain dengan arnab lagi. Kami check out awal dari D'Ark iaitu pada pukul 10 pagi dan terus menuju ke sana.

Simpang pertama kami terlepas walaupun ini bukanlah kali pertama kami ke sana (pertama bagi Marina). Kami buat U-turn di tol yang aku tak berapa ingat namanya tetapi menghala ke Kuantan. Selepas detour kami lebih berhati-hati lagi. Sesampainya kami disana, aku lihat banyak motor besar sedang berkonvoi menuju ke destinasi yang sama. Geram.....geam sebab sehingga kini aku masih lagi dengan kapchai aku. Masih tak mampu hendak membeli Kawasaki ataupun Harley yang menjadi idaman aku sejak dulu. FYI Kawasaki 1100cc hanyalah berharga SR59,000 disini (KSA) manakala HD dalam lingkungan yang sama.

Anak-anak aku sangat suka bermain dengan binatang jinak ni. Marina picit-picit perut arnab yang gebu sebab geram sampai ditegur oleh pekerja Nepal! Cuaca panas menyebabkan tidak berapa ramai orang berkunjung ke situ, lagi pula arnab dah pun berkurangan dari tahun-tahun yang lepas. Yang ada cumalah 20-30 ekor sahaja. Cafenya ditutup. Nasib baik kami bawak bekalan sedikit. Marina berlari kesana-kemari dan melompat. Aku pun dah tak kenal mana satu Marina dan mana satu arnab. Nampak macam sama!

Lepas 2 jam kat situ, semuanya nampak puas jadi kami pun bertolak balik ke Ampang. Took us slightly less than one hour to reach home. Sampai aje rumah, abang kata dia nak pergi training bola pulak. Alamak, dah minat, kenalah hantar jugak walaupun aku memang letih gila! Abang? Tak letih langsung kalau dapat main bola!Eh aku dulupun macam tu ke?

All in all, hujung minggu tu merupakan satu weekend yang sungguh meriah dengan aktiviti bersama keluarga!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...