Jumaat, Mei 02, 2008

Rio Ferdinand Junior




Kedua-dua gambar ni aku ambil semasa abang menentang Royal Selangor Club. Kami sampai awal. Abang tak boleh tidur malam sebelum itu sebab tak sabar nak lawan dengan team Mat Salleh katanya. Malam sebelumnya abang dah pun menyediakan boots, shin pad, ankle guard dan stokin yang semuanya disusun baik dan ditinggalkan ditepi pintu.

Pukul 5 pagi dah bangun dan mandi. Lepas solat subuh berjemaah, kami terus keluar bersarapan di Mc Donald berdekatan. Banyak kali abang tanya samada aku tahu atau tidak nak ke RSC. Aku pura-pura kata tak tahu walaupun di kelab itulah aku bermain ragbi dulu.

Sesampainya aku di RSC Mont Kiara, sorang pun tak nampak batang hidung lagi. Rupa-rupanya kami yang dulu sampai. Abang dengan semangat yang berkobar-kobar terus menukar pakaian dan terus warm up dan buat stretching. 2 jam lepas tu barulah coach nya sampai. Perlawanan dimulakan pada pukul 9 pagi. Abang seperti biasa bermain di posisi pertahanan tetapi diarahkan untuk membuat overlapping sekali-sekala. Aku seperti bapak-bapak yang lain terlebih-lebih semangatnya. Memang mengalahkan coach.

Kelab Bintang Muda mendahului dengan 1-0 diseparuh masa pertama. Masuk separuh masa kedua, abang mula dengan larian overlappingnya dari arah kiri penjuru gol lawan. Satu hantaran berjaya dibuat kepada striker Angah yang berjaya menggelecek seorang pemain pertahanan RSC. Angah mencari peluang lalu ditendangnya bola dengan kencang. Bola melencong, tiba-tiba kelibat abang ada disitu. Abang menyambut tendangan Angah dengan melakukan satu curl yang cantik melepasi tangkapan penjaga gol Mat Salleh tu. Bola menerjah ke gawang. KBM mendahului dengan 2-0. Abang happy. Berlari satu padang dia! Aku yang pada masa tu berada betul-betul di belakang tiang gol lagilah happy!

Keputusannya, KBM berjaya mengalahkan RSC dengan jaringan 2-1. Semasa didalam kereta, kami berbual panjang mengenai perlawanan tadi....."man to man talk!" yang orang lain mungkin takkan faham..........

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...