Rabu, Jun 11, 2008

Good Reading


Ini buku yang aku baru beli last weekend kat Ikano Popular Bookstore. Katanya bagus dan aku masih tak sempat nak baca lagi. Aku dok try nak habiskan GUIT dulu, another 3chapters to go before I can start with the newly bought.

Mengikut apa yang aku baca dalam website, ia berkenaan dengan 2 orang pengembara yang terdampar kat Pakistan setelah gagal mendaki gunung Everest. Dia orang sampai kat sebuah perkampungan miskin tetapi dilayan dengan baik sekali oleh masyarakat Islam setempat. Yang menyedihkan sangat 2 orang pengembara mat salleh ni ialah kekurangan sekolah untuk kanak-kanak belajar. Jadi dia orang ni balik ke negara masing-masing dan memulakan kempen untuk membina sekolah-sekolah di Pakistan dan sampai sekarang dah beratus-ratus sekolah yang dia orang dah berjaya bukak!

Wow kalau mat salleh yang berlainan agama sanggup buat benda-benda macam ni, kadang-kadang aku tertanya-tanya jugak apa kah sumbangan yang aku dah buat untuk bangsa dan agama aku?

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...