Rabu, Jun 11, 2008

Yellow House


Ini rumah aku di Brown Garden Penang. Rumah inilah aku dibesarkan. Disini jugaklah banyak insiden menarik berlaku. Kenangan bersama arwah Bapak juga disini. Kembalinya aku ke Penang tempohari bersama-sama yang lain menyebabkan anak-anak aku sungguh seronok. Abang dan Yuya seronok sebab didepan rumah ada padang besar untuk mereka bermain bola.

Rumah kami yang berwarna kuning memang senang untuk di kenali kerana rumah itulah satu-satunya yang berwarna kuning yang ada kat situ. Rumah ni Arwah Bapak dan Mama beli pada tahun 1972 dengan harga RM18,000 dan beberapa tahun yang lepas harganya telah melambung ke RM400,000!

Hall rumah memang besar walaupun pandangan dari luar agak sempit. Ada kolah takungan air yang besar di toilet bawah yang anak-anak aku ingatkan "ofuro". Kelam kabut anak-anak aku keluar dari kolah selepas kena sergah dengan Tok Mama! Ofuro tu kalau kat Jepun, tempat orang berendam selepas membersihkan diri diluar kolah. So bila dah bersih barulah terjun masuk untuk relax....Abang dan Yuya yang tak tahu apa-apa pun straight melompatlah masuk dalam tu. Ingatkan rumah nenek kat Tokyo!

Kat rumah ni jugaklah kaki aku tertusuk paku. Kat situ jugaklah aku kena tanduk dengan lembu dan disitu jugaklah aku tergolek kat depan rumah masa lintas jalan sebab kencing kat longkang depan rumah. Mals nak balik kencing. Sampailah ada parut kat lutut kanan aku sampai sekarang......Peh...banyak sungguh nostalgia!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...