Rabu, Ogos 06, 2008

First Function



Ada satu function yang sepatutnya dilakukan. Venuenya di D'Saji which is situated one floor below us. Lokasinya di "foodcourt". Tak banyak barang-barang ada kat situ. Oleh kerana barang tak cukup, owner terpaksa sewa semuanya. Katanya nak datang lepas Isyak untuk set-up. Jadi petang tu jugak aku kemaskan foodcourt tu, clear semua meja dan kerusi dengan pertolongan beberapa orang budak-budak service dan housekeeping. By Maghrib semuanya dah clear. Aku lega sebab first part dah settle.

Lepas Isyak tak nampak batang hidung. Katanya tengah malam nak datang set-up. So aku pun risau jugak sebab takut nanti set-upnya salah ataupun tak kena dengan apa yang aku nak, maklumlah dia orang ni, lain kita cakap lain pulak dia buat. Tunggu punya tunggu, sorang pun tak nampak lagi. Ok aku balik bilik rest sekejap. Lebih kurang pukul 3 pagi aku turun tengok lagi. La....apa pun tak ada rupanya. Memang Arab Technology. Petang semalam beriya-iya cerita barang semua akan sampai dan set-up mesti siap malam tu jugak.

Next day aku sambung kerja sebab function pukul 9 malam lepas Isyak. OKlah, bila sampai malam semuanya dah siap. Tapi colour combination nya hancur! Arab kata barang yang kami order semuanya tak ada. Chinawares, silverwares, glasswares, linen etc semuanya tak kena dengan yang aku mintak. Last minute cakap barang tak dapat. Hangin betul! So apa yang ada terpaksalah kami pakai jugak. Maka jadilah seperti yang kat dalam gambar tu. Terbeliak bijik mata tengok colour dia...alamak macam tahun 70-an lah....apa nak buat, jalan sajalah labu.....habis dinner aku tengok staff aku dah lembik maklumlah kerja dari pagi. So kari ayam yang dibekalkan pada aku terpaksa aku bagi kat staff Pakistan yang tengah dok lapar tu. Jawapnya, aku pulak yang lapar malam tu. Tak apalah, rezeki dia!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...