Jumaat, Oktober 03, 2008

Raya Part 2





Eh macam kenal je motor tu? Memang banyak berjasa motor tu dan banyak jugak kenangan aku dgn dia. Ada sekali tu tengah hujan, aku kena langgar dengan budak Afrika. Tergolek kat tepi kedai Kelantan yang aku selalu makan sup tulang tu! Sekarang moto tu ada aku simpankan kat rumah Kak Anne sebab Wakana tak reti nak naik motor. Then kat sana, ada nephew aku yang tolong tengok selain daripada tolong start dan tolong jaga serta tolong isikan minyak. To (Shafiq) it's ok, road tax dgn insurance, Pak Su bayaq!

Anyway, seroonok tengok depa main bunga api. Sini tak nampak pun. Cuma kerja, kerja dan kerja except hari ni tak kerja sebab baru nak off after one and a half months takde off dan bekerja selama 18-20 jam satu hari. So to Syafiq yang tengah dok buat degree dan belajaq Hotel Management kat KDU tu, this is not to scare you! This is a way to uplift your spirit.... heh 3X....

Back to Raya. Abang dan Yuya terasa sebab aku tak ada kat KL tapi Marina tak tahu apa lagi. Asyik horey-horey aje. Wakana pulak tak cakap pun dia sedih ke tidak tapi of course dia sedih bila aku takde.....cuma dia control tak nak cakap je..tadi dia sms aku cakap nak bawak budak-budak pergi Jusco kat Maluri. Aku tak tahulah sebab apa anak-anak aku suka sangat pergi sana. Dia orang cakap ada banyak game dan nak makan kat sana. Eh kat rumah tak cukup makan ke? Kat dalam gambar tu, Marina pakai baju baru yang Wakana jahit sendiri. Abang ni cerewet sikit sebab suruh Wakana jahit sendiri baju melayu. Dia tak suka yang beli kat kedai. So terpaksalah Wakana bersengkang mata jahit untuk abang. Yuya pulak jenis yang tak kisah. Dia kata baju abang yang dulu ada lagi, buat apa nak membazir. Baju melayu aku pulak, dah 2 kali raya Wakana hutang, katanya nak jahit untuk aku tapi tak buat-buat jugak..sob..sob...biasalah tu, sebelum kahwin dulu sanggup dia knit kan woolen pullover aku. Tapi tu sebelum kahwin, bila dah kahwin, mmmmm.....just kidding! Anyway untuk aku tak penting. Aku pun mana pernah tukar baju. Pakai smart pun masa kerja je sebab image kena jaga..heh 3X. Baju melayu aku seperti yang aku cakap dalam entry dulu, aku dok pakai yang sama masa aku kahwin, tak pernah tukar-tukar. Rugi membazir ni..



Main bunga api ni memang best. Sampai sekarang pun aku suka lagi especially kalau sama-sama dengan anak-anak aku. That really reminds me of my siblings and me masa kat Penang dan Melaka 30 tahun dulu. Wow, that fast? Patut rambut aku dah banyak uban!

4 ulasan:

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ berkata...

salam uncle
waduh wifey uncle boleh jait baju yer...
kreatip tuh uncle. tak yah suah2 nak beli kat kedai.
Dilla jugak doakan amoga uncle dapat berhariraya ngan family gak suatu hari nanti.
Uncle....parents sis wakana pernah tak datang Malaysia? mesti seronok kan dia orang tengok cucu2 nya kat sini:-)

Syahr-El berkata...

Assalamu'alaikum Uncle Shahrir, Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin. Must be lonely beraya jauh dari kelaurga tapi syukur u're in a blessed and holy place. Rindunya nak kembali ke Mekah.

BTW you have very happy looking children. Salam pada mereka.

Uncle berkata...

Dear Dila.
Aunty memang boleh jahit. She graduated from a fashion school in Tokyo and worked as a designer there. My clothes including ties and shoes, dia yang bagi color combination. Kalau ikutkan Uncle, tie merah, jacket hijau, seluar kuning, stokin putih...

The parents came a few times before. Seronok dia orang tapi sekarang dah 70 lebih umur. Malas nak travel lagi. Maybe next year we'll go there.

Uncle

Uncle berkata...

Dear Ka lel.
Thanks. I guess they looked happy because I was not there to marah-marah kalau buat salah....but deep down I know that they missed me a lot. Semalam masa call KL, Yuya nangis....alahai...sedihnya..

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...