Isnin, Disember 15, 2008

DND/Hair Dryer

Sorry...hari ni aku hutang GAMBAR!

Hari ni aku dok melilau rata, ronda sana ronda sini tanpa arah tujuan. Actually ada arah tujuan cuma aku suka ronda. Bila tengah dok ronda aku terjumpa 2 dessert plate dengan cutleries kat tangga emergency. Hei...penyamun betul budak-budak ni...kalau aku jumpa budak tu tengah dok makan, dengan pinggan-pinggan aku sumbat masuk dalam mulut, garpu pun sekali jolok! Memang menyusahkan orang betul..

Bilik aku sentiasa "DND", sebab tak mahu ada gangguan. Aku tak suka kalau aku dah balik bilik, orang talipon tanya itulah..inilah...ataupun masa tulah dok mai cari kita pasai benda-benda kecik. Ishhhh geram sungguh. So bilik aku tu di DND kan terus. Ada sekali tu pukul 4.30 pagi ada perempuan talipon aku ajak pergi sembahyang. Mungkin dia ingat bilik Pak dia kot..then bila dia realise suara lain, terus dia apologise sebab salah nombor. Salah nombor ka? Mmmmm.....let's assume that it was a mistake! Sekarang ni musim demam, aku tak terkecuali. Staff aku susah hati dan buatkan aku makanan dan minuman special. Katanya untuk legakan demam. Bagi "kebah" depa kata...mana tak kebah, dalam salad tu depa tibai cabai hijau 1/2 kilo. Berpeluh-peluh aku makan, then depa sanggup lagi tanya aku ada keluar peluh tak? Pergh bukan saja peluh yang keluar, habis berlari ke toilet aku 3-4 kali hari tu. Minum pulak depa buat hot lemon juice with honey campur cardamon campur ginger. Confirm aku c___t - b___t hari tu. But the beauty is lepas tu aku lega pulak. Memang hilang demam. Apa lah budak-budak Bangladesh ni jampi kat aku. Then masa aku lepak kat bilik, si Mainul tu asyik talipon tanya ok ka tak ok! Aduh...tambah parah aku...Sampai aku cakap kat dia "No news means good news". Lepas tu aku terfikir, eh faham ka dia?

Satu gambar lagi tu memang syahdu....dulu masa ada rambut depa tak teringat nak bagi hair dryer. La ni bila dah tak ada rambut, tiba-tiba depa teringat pulak nak letak kat aku....memang nak kena ketuk-ketampi dengan aku ni......dulu masa kat sekolah bila kena tangkap, asyik-asyik kena ketuk ketampi. Bukannya sikit, kadang-kadang sampai 500X pun ada. Memang lembik kepala lutut. Tapi pasal selalu kena tangkap dan kena ketuk ketampi, lutut jadi kuat la pulak...sebab tu lari laju dulu masa main ragbi! Bukan masa main ragbi saja aku lari laju, masa kena hambat dengan warden aku lari lagi laju! Heh3....Hisap rokok kat toilet lah.....kat dalam bilik lah....kat belakang dining hall lah...kat bilik prefect pun ada jugak...ala....prefect pun hisap rokok jugak...tak gitu Lan, Ketad, Nyamuk dll yang sewaktu dengannya...heh3...depa tu lah penyelamat kam masa spot check...

Planningnya aku balik 25th dan sampai klia 26th. Jumpa anak-anak kejap then malam tu about 7pm, Kudo, Jawer, Apam dll dah usung aku pergi dinner old boys kat Putrajaya. Wakana tak balik kerja lgi masa tu. Mesti angin dia bila dia balik aku dah pergi dinner dengan old boys! Dalam banyak-banyak hari, hari tu pulak depa pilih nak buat dinner....so I guess I have to do a lot of explanation to Wakana....ok..ok...I'll buy you Dior lipstick....heh3...or a new wrist watch...or both...heh3...anyhow, my dear Wakana, if you are reading this, "I love you and will always love you...till death do us part!"

2 ulasan:

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Salam uncle,
kena explain terlebih dulu ke isteri tu...nanti kan kecik hati pulak!
pandai pujuk ya...belilah jam, rantai, handbag etc2 utk Wakana tu..dia byk berkorban utk uncle...

Uncle berkata...

Heh3....ni tengah dok jampi la ni...

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...