Isnin, September 15, 2008

Rumah Sendiri


Amboi depa buat macam rumah sendiri noo....siap ada tempat lap kaki lagi. Memang kelas! Bilik guest ni dekat dengan bilik aku. Satu lorong ja. So tiap-tiap hari memang aku akan lalu kat depan bilik dia untuk pi ofis. Arab ni lain macam sikit. Bilik kat sini semuanya connecting room. So dia ambil sekali 2 bilik. Bilik yang ada lap kaki dia buatkan surau untuk anak-beranak dia sembahyang waktu, termasuklah terawikh sekali kemudian bilik sebelah lagi barulah dia buat bilik tidur. Kebanyakkannya akan buat macam tu. Depa sembahyang kat bilik ja berjemaah ikut haram sebab kat hotel ni memang ada speaker live dari Haram. So kalau nampak orang lain berjemaah kat Haram dan dengar bacaan-bacaannya, maka sahlah sembahyang berjemaah kat bilik sahaja. Tapi kalau dihadang penglihatan kita dari Haram oleh dinding, maka tak lah sah sembahyang kita berjemaah dengan Al Haram!

Sekarang ni bilik aku kat tingkat 8 dan opis kat tingkat 2. Mungkin malam ni jugak aku akan suruh staff aku semua transferkan aku ke ofis baru di belakang restaurant. Spacious sikit kat situ dan senang nak makan dan minum. Heh3....Anyway yang pentingnya aku dapat monitor budak-budak aku termasuklah chef-chef yang jemuan tu semua. Aku sekarang ni ada lebih kurang 120 staff dibawah aku termasuklah dari Restaurant, Kitchen dan Steward. Ramai tu, memang boleh bukak kilang plastik!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...