Selasa, September 02, 2008

Terawikh di Mekah



Melakukan solat Terawikh buat pertama kali di Mekah sungguh mengujakan. Apalagi dapat bersama-sama jutaan umat Islam dari seluruh dunia. Aku pergi bersembahyang di Haram sebanyak yang mungkin kerana aku tahu yang kadang-kadang aku terlepas dan cuma mampu bersembahyang kat bilik saja. Tapi kali ni aku tak nak lepaskan peluang so aku bersolat Isyak dengan staff aku Khurshid dan Najjar (Arabian Coffee Maker. Kami terus pergi keatas bumbung masjid seperti selalunya apabila masuk waktu Maghrib dan Isyak.

Memang ramai orang sampai penuh satu bumbung dipasangkan carpet. Kalau tidak selalunya cuma 7-8 saf saja yang dipasang carpet. Kami dapat tempat pun kat belakang sekali. Kawasan masjid diluar penuh dan kat tengah pun penuh. Wah...ni belum Haji lagi ni...

Malam tu aku cuma dapat buat setengah saja memandangkan aku kena balik semula ke hotel sebab banyak lagi kerja yang aku kena sambung.

Lautan manusia memang tak dapat nak dibayangkan. Seronok betul aku. Tadi masa aku bersembang dengan Azli, katanya sampai menangis dia bila buka puasa kat masjidil Haram. Menangis terharu dan menangis kesyukuran!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...