Sabtu, November 29, 2008

Aku mimpi...





Aku mimpi yang aku boleh design sendiri restaurant aku. Duduk sama-sama dengan ID dan buat presentation aku sendiri dan diolah oleh Restaurant ID aku. Aku nak tingkap restaurant yang besar dan tinggi supaya restaurant aku semua nampak besar dan tak terperok disatu sudut. Tingkap yang besar untuk guests aku tengok al-haram sambil makan malam. Lampu yang boleh didimkan supaya effect al haram lebih menonjol. Aku mimpikan yang aku ada satu kitchen brigade yang boleh buat chocolates and lots of chocolates to be displayed and sold at the Lounge. Nothing else but chocolates....it's like a "World of Chocolates" penuh dengan chocolate truffles, chocolate stick, chocolate blended drinks, chocolate infused, chocolate coated etc, chocolate buffet, with white, dark and all, you name it...kids will be running around fascinated by the choices that we have, paksa mak-bapak suruh beli itu dan ini....mmmmmm

Aku mimpikan sebuah coffee shop yang ceria with lots of color display and simple decor sesuai dengan 2009 collection. Beautiful chinawares, glasswares, cutleries, hollowares yang aku boleh expresskan apa yang aku nak dan linen dengan warna pastel..lukisan didinding yang abstrak, ceiling yang tinggi. Proper lighting dan bukannya macam lighting dirumah tapi a proper hotel lighting yang aku boleh programkan sendiri ikut time. Once in a while aku boleh invite "celebrity Chef" untuk datang dan buat promotion then tie up dengan mana-mana airline company dan promote apa-apa yang patut..

Buffet display aku mesti in small portion in clear glass ataupun white glass with colorful combination of ingredients. Staff yang cukup untuk pastikan yang buffet aku sentiasa bersih dan inviting untuk guests aku ulang makan...chef-chef aku sibuk dok buat kerja dalam display kitchen ataupun show kitchen sambil guests aku semua dok tengok macamana semua dilakukan...macam tengok movie "The Truman Show" tu...

Staff aku semuanya knowledgeable dan sangat hospitable....habislah satu Mekah aku sapu nanti...

Then aku promote...dan promote...dan promote...heh3....aku mimpi...

4 ulasan:

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Seronoknyer mimpi...sape tau satu hari menjadi realiti!! Then everybody will be running to your hotel...World gitu...

Uncle berkata...

Heh3...memang teringin sangat nak buat macam tu tapi belum ada rezeki lagi nampaknya.....sabaq2..
Uncle

PINATBATE berkata...

Saya doakan mudah-mudahan mimpi Uncle itu akan menjadi kenyataan...bukankah impian yang besar seringkali bermula dari angan-angan..?

Uncle berkata...

Tima kasih2. Semoga menjadilah hendaknya..
Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...