Khamis, November 06, 2008

Bos aku/Gila kopi/Mekah mendung


Hah..ada banyak cerita hari ni. Bos aku ni sorang yang tersangat busy dalam dunia. Business deal semuanya dia pi buat sendiri. Siapa pun tak ikut. Lone ranger betul dia. Tapi so far semuanya menjadi. Yang aku selalu tengok kalau dia pergi buat business deal, dia cuma bawak satu note pad dengan pen Mont Blanc dia. Itu saja. Dia pergi meeting berjam-jam then lepas keluar meeting dia duduk sat sambil pikir next plan and then tulis sikit kat dalam note pad dia. Then habis. Bila aku tanya dia kata semuanya ok. Eh, apa yang ok? Lepas solat dia lari pergi ke meeting yang lain pulak. Kalau driver takada dia akan jalan kaki ataupun panggil teksi. Aduh...mana nak cari CEO macam ni? Ambil flight pun ekonomi ja. And this boss of mine is soon to be the company President! Last few days dalam Middle East tour dia, dia stop sat kat Mekah. Cuma tidur semalam kat sebelah bilik aku and I had the privilege of having a cup of coffee with him in my room. Since dah lama tak jumpa, so aku pun snap lah gambar dia. Bos aku yang kat sebelah kanan tu. Kiri is our Group Financial Director tengah dok discuss pasal Obama!



Aku bangun semalam tiba-tiba nampak cuaca mendung. Then dalam pukul 9 pagi aku pun pergilah kat depan Haram nak ambil gambar. Lepas 2-3 gambar aku snap, tiba-tiba datang si security guard marah kat aku sebab ambil gambar Haram. Aku punyalah geram terus aku cakap Melayu kat dia dengan bahasa-bahasa yang sungguh poetic! Nasib baik dia tak faham kalau tidak memang sah aku kena usung sekali..



Ni pulak one corner of my office. Aku suka kopi. Dulu kat KL aku pernah deal dengan Illy Coffee masa kat RKL, then dengan Egro masa kat Hilton lepas tu ada lagi coffee jenis lain yang aku pernah deal. Frankly I like Illy for the aroma, taste etc. Memang kelas...sekarang ni aku tengah dok pikir kopi apa nak pakai. ZSo far aku dok pakai yang sample je tak habis-habis lagi. Banyak yang aku dah try, dari Coffee House then Barnie's then Mochiato then Franke and now Fegnano from Italy. Aku rasa nak pakai yang last tu kot....

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...