Selasa, Mac 18, 2008

No Smoking Please!


Kepada perokok-perokok tegar sila ambil perhatian. Anda dilarang merokok atau berfikir untuk merokok di kawasan berhampiran dengan Masjid Nabawi ataupun mana-mana kawasan strategik kerana terdapat banyak papan-papan tanda yang melarang anda berbuat demikian. Seperti contoh diatas.

Kebanyakkan kedai disini juga tidak menjual rokok dan ada sekali aku ditegur kerana merokok di kawasan yang berhampiran dengan masjid. Bukan oleh polis tetapi oleh orang yang lalu-lalang. Walaupun aku bukanlah perokok yang mampu menghabiskan sekotak sehari tetapi ada kalanya aku juga kehabisan bekalan. Kelam-kabut dibuatnya. Terpaksa aku berjalan sejauh 20 minit semata-mata untuk mendapatkan sekotak rokok sebelum kawan aku datang dari Kl dengan sekatun bekalan yang dibeli di KLIA.

Kebanyakkan kedai makan disini juga melarang anda merokok didalam premis mereka. Jadi kalau keinginan meluap-luap, anda dikehendaki keluar dari restoran!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...