Sabtu, Februari 09, 2008

Happy 40th Birthday!




Hari ini genap umur aku yang ke 40 tahun. Hah 40 tahun? Tidak terasa yang masa berlalu begitu pantas. Walaubagaimanapun aku tidak terasa langsung yang aku semakin meningkat umur. Rasanya baru semalam aku bermain ragbi mati-matian menentang Malaysian Selection (aku mewakili Selangor senior team utk Piala Agong peringkat Kebangsaan pada waktu itu), rasanya juga baru semalam aku habis kertas terakhir peperiksaan SPM pada tahun 1985 dan terasa seperti semalam juga aku bertemu Wakana di Tokyo! Semuanya begitu pantas. Dari alam kanak-kanak, ke alam remaja, kemudian ke alam dewasa dan kini aku mempunyai 3 orang cahaya mata!

Life begins at 40.......really? Semalam Wakana dan anak-anak aku menelefon dari KL mengucapkan "Otanjyobi Omedetou..Papa!". Aku gembira sangat. Aku tak perlukan hadiah, tak perlukan jam Rolex yang harganya beribu-ribu ringgit dan juga tak perlukan kek dari Secret Recipe. Yang aku mahu hanyalah keluarga aku....Wakana, Azumi, Yuya dan Marina. Itu adalah segala-galanya bagi aku kini. Selepas menelefon aku, Wakana memberitahu yang Azumi nak chatting dengan aku. Kami berhubung selama sejam sebelum Azumi dan Yuya pergi menonton DVD cerita "CARS". Wakana menyambung chatting dan banyak yang kami ceritakan. Wakana tentang keluarga di KL dan aku tentang kehidupan di Madinah. Wakana memberitahu aku yang Azumi sedang menidurkan adiknya Marina. Azumi menyanyi dan menepuk sambil menggosok belakang Marina. Marina leka lalu tertidur. Aku tersenyum sendirian. "Very sweet" fikirku. Chatting kami berakhir apabila Yuya mula berasa mengantuk dan mengajak Wakana masuk kebilik.

Gambar yang aku attachkan diatas ialah gambar sewaktu menyambut ulangtahun Azumi yang ke 10 dan Yuya yang ke 7 serta aku yang ke 40. Kami buat awal memandangkan 2 hari lepas itu, aku akan kembali ke KSA. Kami menyambutnya di rumah KL di SJ (now under construction)

Dah 40!!!!!!!!!!!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Happy Birthday to you......
Happy Birthday to you......
Happy Birthday to SHAHRIR....
Happy Birthday to you.....

"Age is just a number"

Best wishes from: - En. Amir, Kabir, Rahman, Kamal, Rozaimi & Zaleena

Uncle berkata...

Thanks to all of you.....

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...