Isnin, Februari 11, 2008

InsyAllah.....



Apa aku buat semalam? The night before, AH ada bagitahu aku yang mungkin kami akan ke Jeddah keesokan harinya, insyAllah.. (Ahad pagi). Pada sebelah malamnya aku bertanya lagi, pukul berapa kami akan berangkat? Katanya lepas Subuh, insyAllah...oleh kerana insyAllah disini tak mendatangkan apa-apa makna, maka aku pun mengangguk sahaja. InsyAllah.....nak dijadikan cerita, keesokan paginya AH datang ke bilik aku dan bertanya samada aku dah bersiap untuk ke Jeddah? Hah?

Kami bertolak pada pukul 8.oo pagi. Didalam perjalanan aku beritahu pada AH bahawa aku nak minum teh bersama "Habaq", sejenis daun hijau berperisa mint. InsyAllah katanya. Kami berhenti di tepi jalan dan membeli "Habaq" SR5. Selambak dibaginya aku! Maaf aku tak sempat mengambil gambar "Habaq" Kami meneruskan perjalanan dan aku sempat terlelap 2 kali. Berhenti di R&R di Sasco untuk bersarapan pagi. Aku tak makan banyak. Cuma secawan teh gula dan sepotong sandwich cheese. Cukup rasanya untuk mengalas perut. Seperti biasa, aku perlu ke tandas. Sesampainya disitu, aku ternampak sekumpulan kanak-kanak sekolah sedang membaca signage tandas didalam bahasa Inggeris. Mereka tergagap-gagap cuba membaca "Gent's Toilet". Mereka memandang aku dan meminta bantuan untuk aku pronouncekan perkaaan itu. Aku menuruti. Mereka bersorak riang apabila mengetahui yang salah seorang dari mereka berjaya menyebutnya dengan betul! Very naive and very cute!! Sayangnya aku tak berkesempatan mengambil gambar mereka yang terus bergegas ketandas selepas itu.

Sepanjang perjalanan, tak banyak kereta yang aku lihat. Sekarang ni "low season". Mengeluh towkay kedai di R&R tadi....kesian....

Sesampainya aku di Jeddah, terus kami ke Restoran Indonesia yang bernama "Dendeng" sempena nama sejenis makanan@daging kering. Selesai makan, kami terus ke apartment. Ahh lega rasaya balik ke apartment sini sebab aku tinggal seorang. Jadi tak ada gangguan untuk aku melakukan kerja-kerja updating barang-barang keperluan hotel dan lain-lain lagi.

Hari ini (Isnin) aku masih menunggu AS untuk mengambil aku ke showroom yang sepatutnya kami pergi awal pagi tadi...apabila aku bertanya pukul berapa dia akan datang, katanya insyAllah........and that was 3 hours ago!!!!!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...