Selasa, April 29, 2008

SDAR Part 2

Sewaktu di KL tempohari aku sempat bertemu rakan-rakan SDAR aku yang lain, batch 815 yang telah agak lama tidak aku jumpa. Selalunya aku akan menelefon Kudo untuk mengetahui perkembangan-perkembangan terbaru batch aku kerana memandangkan Kudo adalah Presidennya. Pertemuan pada malam minggu tersebut telah mendapat sambutan yang agak ok dengan jumlah keseluruhannya seramai 9 orang yang hadir, Kudo, IQ, Jawer, Ma'e, Zey, Mat Bo, Dino, Apam dan aku. Apabila bertemu tak sah kalau cerita-cerita lama tak dibentangkan semula. Venuenya, Pelita Ampang Point dan selalu sessi tersebut dipanggil TT@PAP yang lebih kurang bermaksud "Teh Tarik at Pelita Ampang Point!"
Kami bertemu jam 9 malam dengan dimulai oleh Kudo dan IQ. Aku yang ketiga menyusul dan kemudiannya Jawer. Baru 4 orang tt aku dah sampai ke gelas yang ketiga. Ketawa berdekah-dekah mengenangkan masa silam. Ada saja topic yang dibincangkan. Kami habis jam 3 pagi!
Ada sorang kawan kami yang selalu sakit dan tinggal di Sick Bay. Oleh kerana selalu sakit, melekat namanya sebagai Alan Bay! Kalau sesiapa yang tak kenal, memang sah ingat budak ni anak Mat Salleh mana. By the way kalau tak salah aku Alan Bay sekarang ni is doing very well dan tinggal di Ipoh. And to be frank, nama betulnya aku tak ingat sampai sekarang!
Ada sorang lagi pulak kami panggil Boyo. Masa sekolah dulu memang banyak girlfriend. Jeles kami. Disapunya pulak kembar! Budak perempuan tu tinggal dibelakang sekolah kami dan tiap2 hari akan melalui tepi pagar di blok D. Entah macamana dalam ramai-ramai pelajar, boyo yang menjadi idaman………"alah melepas lah kami…" (macam lagu SM Salim). Boyo buat Architecture tapi tiba-tiba aku terkejut sebab dia bertukar arah dan bekerja dengan Singapore Airline dan menetap disana. Dia ada datang melawat aku sekali di Renaissance KL sewaktu dia bercuti but that was eons ago. Boyo dah pun berumahtangga and he's doing very well, kata IQ yang sempat bertemu Boyo di Singapore tempohari, Boyo is very sharp in what he says and dah pun menunaikan Haji! Huh……Boyo? Apa dah jadi ni? Anyway aku doakan semoga Boyo berjaya dalam apa saja bidang yang diceburinya. Amin.......

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...