Sabtu, Jun 21, 2008

Musim Hujan

Musim hujan ni betul-betul menyusahkan aku. Mana taknya, tiap-tiap hari aku ke pejabat menunggang motosikal dan sudah pastilah aku basah kuyup. Sekarang ni aku demam, sakit tekak, selsema dll. Ini semua gara-gara berhujan. Anak-anak aku pulak sekarang ni dah berjangkit

Semalam aku sempat ke klinik untuk mengambil ubat. Doktor suruh aku ambil ubat kumur, aku cakap tak payah sebab boleh kumur dengan air garam, then doktor cakap nak bagi lozenges tapi aku cakap tak payah sebab memang tak effective untuk aku. Dia kata dia nak kasi ubat batuk tapi aku sekali lagi kata yang ubat dulu masih ada lagi. Last sekali yang aku ambil cuma antibiotics sahaja. Aku pun bukannya apa, cuma lately ni kena budget sikit.......maklumlah minyak dah mahal.....

Masa aku kecil-kecil dulu di Penang, musim hujan aku akan mandi hujan kat belakang rumah. Mama mesti bising sebab takut aku sakit tapi masa tu aku kecil lagi, peduli apa, janji dapat main hujan....siap pakai sabun dan shampoo rambut lagi...aku mandi betul-betul kat sebelah reban ayam dan sekarang reban ayam dah tak ada. Mama dah extend buat dapur.....jadi sekarang ni kalau musim hujan, pasti aku teringat cerita mandi kat tepi reban ayam tu.

Tiada ulasan:

Mula dah.....

Setelah saya menulis tentang buku minggu lalu, tiba-tiba minat membaca saya telah kembali terangsang. Mungkin kerana saya dikelilingi ol...