Rabu, Jun 29, 2011

Wednesday..

(dari kejauhan....Tanah Lot)

Aku sempat ke Bali lagi untuk urusan kerja. Tapi kali ini jadual aku lebih padat. Pergi Sabtu dan balik Ahad. Ada kawan aku bertanya, eh hang, macam pergi balik KL-Penang! Aku cakap kat depa.... nasib satu hari ada 24 jam saja.....The last trip sebelum aku balik ke KL, aku sempat ke Tanah Lot. Kebanyakkan postcard yang digunakan juga berlatar belakangkan pura yang terdapat di Tanah Lot. Asyik aku tengok. Sangat cantik walaupun hakikatnya memang macam tu....yang dalam postcard lagi cantik! Hahahahahahah...

(dari pemotret yang tak pro!)

Abang complain sakit gigi lagi. Nyut.....nyut.....dia kata. Nak kunyah sakit, nak minum sakit, pergi toilet sakit, bak kata, apa saja kerja yang memerlukan sedikit pressure akan menambahkan lagi kesakitan abang. Aku buatkan appointment untuk berjumpa dengan kawan lama aku, Singh. Singh tunggu kami dengan tangan yang senantiasa terbuka! First abang. Katanya dah rosak teruk pasal cavity. Singh kata, kalau dia tak sempat nak repair, kena buat operasyen "root canal" yang akan makan jumlah yang tinggi! Tonyoh sana dan tonyoh sini, Singh akhirnya cakap, tak payah buat yang lain lagi....itu dah cukup baik for a 13 year old boy...

Singh buat kerja dengan sangat teliti. Aku terlena 2 kali sebab Singh terlampau teliti. Lepas buat semua untuk abang, aku tanya samada abang rasa sakit lagi atau tidak tapi abang kata tidak. Aku sempat berpesan kat abang supaya menjaga gigi dengan baik selain daripada menjaga diri!

(pandangan dari sisi..)

Lepas abang, aunty punya giliran pulak tapi aunty cuma polish especially yang didepan sebab ada "coffee stain". Adalah 10 minit untuk aunty sebab cuma minor sangat kerja tu. And finally barulah masa untuk hansome boy untuk buat scaling. Singh tanya aku dan katanya aku dah lama tak buat scaling. Aku terkejut kenapa dia cakap dah lama tak datang? Aku pun check punya check, rupa-rupanya dah 4 tahun aku tak cuci gigi...(maksud aku scaling, okey!). Pergh lamanya...patutlah bila senyum, dah tak sparkle lagi!

Kalau tak salah aku, dalam tempuh satu jam, 3 beranak sudah pun selesai di "make-overkan". Kami lega dan order pizza for dinner malam tu! Kami order sekali "vegetarian pizza" untuk cikgu Gandhi yang akan datang mengajar Yuya pukul 7 malam nanti. So far dengan Cikgu Gandhi ni aku sangat confident yang result pasti terjamin. Dulu ku ada bercerita pasal CG. Abang yang selalu ponteng sekolah sebab sukan pun boleh dapat semua A bila tuition dengan cikgu Gandhi. Mula-mula dulu aku hantar ke pusat tuition tapi lepas tu dah tak boleh sebab budak-budak kerja main dan tak concentrate dalam kelas. Oleh itu aku hire "private tutor" untuk buat one to one session dengan abang. !S! Cikgu Gandhi akan pilih siapa student yang akan dia ajar nanti. Tapi aku tak menyesal ambik dia sebab dia memang cikgu yang terbaik! Salut to you cikgu despite all the hardship that you are going through....

14 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Sungguh cantik pemandangan di atas itu. Entah bilalah kakcik boleh sampai ke sana. :)

Uncle berkata...

Salam Kakcik.
Ala...apa susahnya...."Now Anybody Can Fly!)

Nek Rock berkata...

Psstt Uncle dear,

Nampak gayanya,insyallah lagi 2 taun lah baru dpt call Uncle kat M'sia sebab Nek dah balik USA pun. Ishh bukan jauh pun tpt Uncle ngan tpt landing Nek di Taman Kosas jer.

Kalau aritu Nek ke Bali mesti jumpa Uncle dok niarap2 snap gambo ek..kekekee

Take care and be happy always!

Salam from Phoenix, AZ

rezeki berkata...

salam uncle

tu tanah lot kalau air pasang tenggelam tak

Uncle berkata...

Salam Rezeki.

Kalau air pasang, memang air akan naik sampai setengah. Jadi gua kat situ akan tenggelam. Pemandangan sangat cantik waktu sunset dan upacara keagamaan akan diadakan selalu disitu dan temple tu akan jadi back drop yang sangat menarik kepada professional photographers!

Uncle berkata...

Salam NR.
Kenapa yang hilang lama sangat ni? Lain kali kalau nak balik bagitahu lah cepat boleh Uncle belanja nasi lemak Ena yang super-duper kat taman kosas tu!!!

azieazah berkata...

UNCLE... sihat dak?

Tabik la, UNCLE sentiasa memastikan kehidupan dan kebajikan keluarga tetap nomot satu!

Jaga kesihatan ya UNCLE.


Mereka yang Kukenali (7): si “Nothing Special...”

Nek Rock berkata...

Alamak nasi lemak Ena kat Taman Kosas, celah mana pulak tu eh?

Psstt Uncle, Nek dah tak makan white rice and a lot of other things since Oct last year, no more nasi lemak donk, kekeke

Aha Nek lama ilang entah, tetiba hilang ingatan, bila suis dah betol, teringat lak lama tak melawat umah Uncle ni, phewww:)

Tanpa Nama berkata...

salam pak cik

memang cantik pemandangan tuuuu,

kalau pasai gigi uncle tak sparkle tu, memang uncle lupa buat scaling sbb uncle selalu buat painting, tak nak bagi yg atas tu sparkle. hehehe


tq : labu

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Dear Uncle,

memang cantik tanah lot tu...rase cam nak gi lagi...

let me see your sparkling teeth after the make over! oho..KN pun dah lama tak wat scaling...time to go..

Uncle berkata...

Salam Azieazah.

Apa yang Uncle ada dalam dunia ni selain daripada keluarga Uncle? Makanya, setiap saat, setiap darah yang mengalir dalam tubuh Uncle adalah untuk depa....selain daripada menghambakan diri pada Allah SWT!

Uncle berkata...

Salam NR.
Hilang ingatan ya......itu "ALZHEIMER" tu....hahahahahahahh. you take good care of your health ya....come back and give me a call!

Uncle berkata...

Salam Labu.

That's a good one....selalu buat painting...tu yang sampai lupa scaling tuh! Actually la ni pun dah due for "painting" again...hahahahahahah.

Labu take care and regards to wan and the family!

Uncle berkata...

Salam KN.
Isn't it good to keep on reminding each other? Buat scaling KN...jangan tak buat. Itu yang saya heran sat pasai apa gusi dok berdarah selalu. Finally singh dah gasak kow2 punya....lega and at a very reasonable "old boys price" too!

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...