Rabu, Februari 27, 2013

Tun Dr Mahathir

Dah lama aku teringin nak bergambar dengan Tun. Dah banyak kali sangat dah aku dok menjaga Tun. Sewaktu mula-mula dulu bukan aku yang menjaga Tun kerana yang selalu menjaga Tun apabila Tun ke hotel hanyalah Pengurus dan Pengarah sahaja yang dibenarkan. Jadi waktu tu aku cuma mampu menyiapkan peralatan yang akan diguna pakai oleh Tun. Mencuci, mengelap, megilat dan menyusun di meja Tun tanpa diberi kebenaran untuk bersama-sama menyajikan makanan kepada Tun.

 
Senyuman Tun dan aku tak banyak bezanya....depa lah kata....

Alhamdulillah aku berkesempatan bertemu dengan Tun dan sempat bergambar bersama....yang tak sempat hanyalah keinginan aku nak sampaikan perkhabaran bahawa Tun pernah menyunatkan kedua-dua abang aku di Maha Klinik di Alor Setar dulu.....hahahahahaha.....

17 ulasan:

Ibu n Abah berkata...

Seronok dan teruja kan bila dpt bertemu seorang pemimpin seunggul Tun...
Teringin juganak bertemu beliau...

Uncle berkata...

Salam Ibu N Abah.

Keperibadian yang sangat unggul. Very sharp! Masih dengan kereta Proton!

Kakcik Seroja berkata...

Adik kepada dua abang tu bukan Tun yang sunatkan juga? ;-)

Uncle berkata...

Salam Kakcik Nur.

Adek bongsu depa yang hemmsemmm tu pi "kerat" (slang orang utara") kat klinit lain! Kalau tak silap kat Klinik Dr Wan kot klinit kat rondabot kecik kat tengah pekan tuh!...la ni dah berpangkat Datuk! Lupa dah aih sapa "kerat!" Hahahahahaha

dilabangiWORLD berkata...

wow uncle
Congrats...dapat bersama Tun kali ni
terpilih dan di Filih ni...Cayyoooo

Uncle berkata...

Salam Dila.

Uncle suka sangat....horr liao...

norh berkata...

Respect sangat kat Tun.. Dah tua2 macam ni pun still ke sana sini buat keja.. Hat muda ni dok rasa penat dah keja..haisshh.

nadz berkata...

Assallamualaikum Uncle,

Mama Nadz pun pernah bergambar dengan Dr Mahathir. Masa tu seronok tak terkata...Ingat sampai la walau dah berlalu 15 tahun lebih.

My husband said dulu masa dia kena demam malaria, pun berubat ngan Dr Mahathir dari maha klinik..orang Aloq Staq mcm tu la.

Terima kasih kat Uncle kerana upload gambar macam ni...we like!

ummi_khalish berkata...

assalam uncle...bestnyer dpt jmpa Tun..suka dengan pencapaian..beliau terkenal kt mesir ni....

p/s:bdn uncle dh mcm the rock..hihihi...

Uncle berkata...

Salam Norh.
Pasai tu Uncle lagi bersemangat pergi ke gym...nak lawan Tun yang dah berumur lebih 80 tahun tu...

Uncle berkata...

Salam Mama Nadz.

Teringat penghujung 80an dulu bila Uncle kerja kat Shangri-La Penang kat jalan Magazine tepi Komtar tu, Uncle pi kemaih bilik dia, susun bunga dalam bilik dan Tun bagi tips....ingat sampai la ni....bila semalam Uncle dipanggil untuk menjaga Tun, Uncle kembang dada dan hidung! Seronok jaga pemimpin unggul yang sangat humble in person...ini membuatkan Uncle rasa sangat kecil!

Uncle berkata...

Salam Ummi_Khalish.
Memang beliau sangat dikenali di dunia arab....Uncle terpikir pulak bila lagilah akan dapat berjumpa Tun lagi! By the way, ada rakan sepejabat yang dah print gambar besar Uncle dengan Tun. Dan gambar itulah yang akan menghiasi pejabat Uncle nanti...HORR LIAO!

Kakzakie Purvit berkata...

Uncle nak tahu bapak kakak sama usia dgn Tun tau. Tapi bapak kakak cuma ada kebun tak ada klinik nak potong budak lelaki punya.

Batang pisang yg org dulu-dulu guna utk memotong anu katanyalah guna batang pisang bapak adalah...

Nampak masih segak macam org sebelahnya :)

Uncle berkata...

Salam Kakzakie.

Amboih...bijak jekkk nooo...you made my day! Hahahahaha.....pergh, teringat batang pisang tu timbul satu perasaan ngeri!

rezeki berkata...

salam uncle

nape gambar tak ajak saya heheh

kat mana ni uncle

Uncle berkata...

Salam Rezeki.

Alamak...tak sempat nak ajak sama! Hahahahaha. Dan oleh kerana perjumpaan ini adalah "high profile" makanya, saya tak mampu nak bagitahu lokasi....tak pa nanti kita sajalah yang ambik gambar bersama! Amacam?

Tanpa Nama berkata...

salam pak cik,,

kalau dari jauh dah nampak nak mirip dgn tun dah tuuuuu,,, taniah,,,

awang

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...