Jumaat, April 05, 2013

Rakan, Result dan Anak!

Chico (sdara 85) and the family! Thanks bro...

Aku sering dikunjungi oleh teman sebilik aku dari zaman sdar lagi apabila beliau berkunjung ke kl atas urusan kerja, urusan golf mahupun urusan membawa anak-anak berjalan-jalan. Selalunya beliau akan tinggal di hotel. Tapi kali ni lebih senang tinggal ditempat aku saja. Centrally located, katanya. Terimakasih Chico! Seorang yang memang dari dulu sudah terserlah kehebatan. Sama-sama aku main bola, sama-sama aku main rugby dan tak berapa sama aku apabila masuk waktu belajar.....sebabnya, dia belajar manakala aku tidak! Hasilnya beliau belayar jauh ke UK dan berjaya menggenggam segulung ijazah yang membolehkan beliau menjadikan bidang guaman sebagai kerjaya.

March result

Aku masih lagi menggila dan mengganas di gym walaupun dada masih moncong dan perut masih tak berketul! Tapi hakikatnya aku berjaya menurunkan sedikit berat badan dan mengurangkan juga lemak dibadan kalau mengikut bacaan pada yang tertera. Itu adalah satu kejayaan bagi aku. A personal achievement! Aku akan membuat bacaan tersebut setiap awal bulan. Dan setiap kali itulah aku akan "set" kan target yang baru untuk dicapai. Tambahan pulak Yasmin Hani pun dok berjogging sebelah aku minggu lepas....lagilah aku laju berlari kat atas treadmill! Hahahahahaha....selain beliau, anak mantan PM kita juga ada disana diawal pagi. Itu yang aku tiba-tiba boleh angkat 40kg "bench press"! Hahahahahahaha....tapi bukan itu semua tujuan aku ke gym. Tujuan aku hanyalah semata-mata untuk menjaga kesihatan aku (wink...). At one point I was 95 kilos. Nanti kalau aku jumpa gambar besar agam tu aku akan scan dan masukkan dalam blog. Aku sendiri boleh pengsan...macamanalah aku boleh jadi lagu tu!

April result

Result menunjukkan peningkatan. Kesihatan aku terbela sejak memasuki gym. Sakit belakang aku, selsema, demam, letih, sakit tekak alhamdulillah berkurangan. Cuma lutut masih terasa sakit dan aku telah mula mengambil supplement untuk meremajakan kembali lutut aku yang hampir "punah" ni gara-gara injuries sewaktu gila dan mengganas bermain rugby dulu. Makanya aku selalu berpesan kepada anak-anak aku untuk menjaga lutut, belakang, buku lali dan semua bahagian penting badan. Abang suka buat "sliding tackle" apabila bermain bola especially kalau dia terlepas dan berada ditepi garisan padang. Aku pep talk mengatakan itu merbahaya untuk tubuh badan. Juga bergantung kepada bagaimana kita terhentak dan jatuh sewaktu membuat tackle-tackle tersebut. Sekarang aku lihat abang dah kurangkan tackle-tackle sedemikian. Tapi aku rasa kalau dia tackle gf tak apa kot! Hahahahahaha.....

Abang lepas johan zon Bangsar MSSWP dan Johan zon kejohanan MUPC

Permainan abang terus meningkat walaupun ada kalanya agak mengecewakan. It's alright....ada pasang dan ada surutnya. As long as dia "peak" at the right time....Untuk peringkat U15 zon Bangsar, VI telah menjuarai zon dengan mengumpulkan lebih 40 gol berbalas 0. Ini pencapaian besar setakat ini. Selepas ini mereka akan mewakili zon untuk peringkat negeri MSSWP pulak dan seperti ibubapa-ibubapa yang lain, aku sentiasa memberi perangsang dan mengikuti hampir setiap perlawanan yang berlangsung. Pada minggu lepas abang sekali lagi mewakili pasukan U15 VI bagi kejohanan Manchester United Premier League dan VI telah menjuarai peringkat negeri dan akan mewakili KL ke peringkat kebangsaan dalam tempoh terdekat ini. Jika mereka menjuarai peringkat kebangsaan, mereka akan ke peringkat Asia dan tahun ini akan berlangsung di Pulau Pinang sebelum keperingkat yang lebih tinggi yakni bermain di MU.
 Sebagai meraikan kejayaan anak-anak, pihak sekolah akan mengadakan majlis BBQ di sekolah pada hari isnin selepas isyak buat pasukan ini manakala kami pulak sebagai ibubapa para pemain akan menjamu mereka pula dengan mengadakan majlis "pot-luck" pada hari selasa selepas maghrib bertempat di VI.
Seperti biasa, tiada apa yang lebih menggembirakan hati aku selain daripada melihat kejayaan anak-anak! Ok people, behave yourself!

4 ulasan:

Ibu n Abah berkata...

Alhamdulillah
Buat report card uncle.. Dan abang...

Uncle berkata...

Salam Ibu N Abah.
Alamak...kena buat rc ka? Hahahahahaha.....bukan depa saja, makahan Wiwit pon kena ada jugak...hahahahha

ummi_khalish berkata...

Assalam uncle....wahhh.....semakin rancak sekarang...alhamdulillah..niat yg baik,insya Allah, Allah mudahkan...:-)

Uncle berkata...

Salam ummi_khalish.

Seperti yang uncle selalu dok berpesan pada diri sendiri, "lagi baik aku gila pergi gym daripada aku gila judi, gila pompuan ataupun gila lain2!"...Pesanan tersebut berbunyi agak keras tetapi itu hanyalah peringatan kepada diri sendiri.....alhamdulillah bila dapat lihat sedikit perubahan, dapat kesihatan yang baik sedikit dan ketenangan apabila mengangkat besi2 berat tuh!

Jam tangan

Sejak kecil saya dah mula memakai jam. Jam tangan merupakan 'hadiah' bersunat kami..haha..waktu itu jam saya ada lampu. Bila tekan...