Selasa, Mac 21, 2017

Musim hujan..

Penyamoons buat gila kat airport KB!

Semua gambar ni masih berkisar dengan cerita yang dipaparkan pada minggu lalu. Cuma kali ni saja aku masukkan lebih untuk menunjukkan betapa akrabnya kami seperti satu keluarga! Hahahahahaha...errr, memang keluarga pon! Tengoklah kat atas tu....sanggup pergi ke airport, Apam kelam kabut cari kertas nak tulis tapi kertas tak ada. Apam talipon Dr Izamin, Dr Izamin cari kertas besar pon tak jumpa. Dia cilok 'drawing block' anak dia dan bergegas ke airport. Di airport, penyamun-penyamun lain mula bertugas...si kudo, aidi, leman, ketad, iq dll....haru-biru budak-budak nak masuk umur 50 ni....hahahahahahahaha...
Baru sampai..

Girang penyamun semua...hahahahahahahahahaah.....perangai macam ni sejak tahun 1981 sewaktu kami di tingkatan satu lagi! Apa nak jadi daa...kawan-kawan aku ni semua!

APAM, macam biasa! Haha...

Apam ni memang kelakar. Macam tu jugaklah perangai dia setiap kali kami jumpa. Ada saja aksi dan face expression yang dibuatnya. Budak Paroi Jaya ni.......selalu jugak kami lepak rumah dia dulu waktu hujung minggu sebab satu lorong dengan rumah Judd dan Singh! Seorang yang amat ringan tulang. Sentiasa membantu dan amat disenangi oleh kawan-kawan walaupun tak berapa nak disenangi oleh pengawas, guru-guru dan warden. Hahahahahahaa...Satu character yang amat colorful. Bijak orangnya.....Apam sentiasa mengikuti setiap aktiviti kami. Tahun lepas ke JB pon Apam ada. Pendek kata, mana saja kami organise event, Apam pasti menyokong dan turut serta! Thank you brade!

Pose standard!

Entah gua mana si Iq ni bawak budak-budak tu on the way back to KL. Harta karun takde...semua balik hampa! Kalau kesana lagi, jangan lupa ajak Betok. Aku pasti si Betok mungkin jumpa satu-dua peti....Yamashita!

Rumah Headboy (baju belang)...makkk aiii...

Last week aku cakap kalau SRK jumpa rumah ni, mahu dia usung satu bollywood datang shooting....tangga pon dah amat meriah! Aku ingat mahu sesat kalau masuk toilet.....tapi mungkin kena pakai walkie-talkie dalam rumah tu...hahahahahahahaha....Errrr, rumah Headboy tu....aku kena tangkap karang.......dia tahu mana aku simpan rokok...tapi masa 'weekly inspection' di sekolah dulu dia buat-buat tak tahu! 

Last weekend sekali lagi kami berjumpa sambil main futsal secara santai. Sewa court 1 jam. Sembang 40 minit tepi court. Main 20 minit! Ramai jugak yang datang walaupun musim cuti sekolah dah pun bermula. Kali  ni aku mengambil keputusan untuk memandu ke Bandar Baru Bangi yakni tempat berlangsungnya acara futsal santai tersebut. Ikut waze yang last sekali Wak Beng postkan dalam whatsapp group kami. Aku pasang kat stereng kereta.Tekan volume maksimum. Pandu punya pandu, aku tengok ada tanda isyarat Satay Kajang Haji Samuri. Aku ikut waze lagi. Katanya turn right. Aku turn right masuk ke pekan Kajang.  Sebelah kiri aku banyak pula bas-bas penumpang. Aik, biar betol waze ni. Dia suruh aku pandu lagi ke depan sejauh 400 meter sebelum belok ke kanan. Aku pon buat seperti yang disarankan dan aku berhenti di depan kedai tayar! Huishhhh....Aku tengok tanda jalan tepi aku ada tertulis, "Jalan Reko". Hmmmmm ada yang tak kena ni...Aku talipon Ketad tanya arah. Dari arahan Ketad, aku sampai ke futsal court dalam masa 10 minit saja! Hahahahahahaha.....What a waze!

2 ulasan:

Ibu n Abah berkata...

Uncle
Jalan reko dah dekat rumah akak tu..

Uncle berkata...

Alamak Kak, saya memang total lost kat area tu....tiba-tiba nampak tulisan Jalan Reko....hahahahahaahhah...

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...