Khamis, September 08, 2011

Sahabat Mekah/kahwin

Rahman dok order mandy kambing!

Lama sungguh aku tak berhubung dengan sahabat aku sorang ni. Kami sebenarnya kenal secara tak sengaja semasa aku di Mekah lagi. Rahman bertugas dengan TH. Jadi urusan kami adalah kebanyakkannya pasal business. beberapa kali terserempak di lobby hotel dan bertegur sapa. Ada sekali tu aku tengah dok kat dataran diluar masjidil haram dan tiba-tiba aku ditegur seseorang. Aku kaget, toleh dan terlihat Rahman yang dok tersenyum kat aku.  Beberapa hari yang lepas, aku tiba-tiba dapat panggilan dari Rahman jugak atas urusan kerja. Pertemuan diatur dan akhirnya kami bertemu di bangsar. Lama kami bersembang sebelum Rahman dengan sopan mintak diri nak ke tempat lain pulak. Isteri Rahman orang alor setar dan dari kawasan dekat-dekat bulatan telok wanjah kalau tak silap aku. Kat situ jugak ada mee abu tapi Rahman kata mee abu tu dah tak sedap! Aku kena percaya kat Rahman sebab dia baru balik dari alor setar!

Sisi pelamin

Ada akad nikah malam ni. Jadi malam tadi, dah sibuk buat pelamin dan set kan meja makan beradap.  Depa la yang buat...bukannya aku pun! Malam ni depa akan sampai dalam pukul 6 dan hopefully semuanya selesai sebelum midnight! Tadi majalah pengantin ada datang untuk ambil gambar dan menulis article pasal wedding malam ni. Hebat! Aku sikit confuse sebab bulan ni ada banyak request untuk wedding. Pasai apa pun aku tak tahu. Kalau open house lagilah kan....apa-apa pun guest aku semuanya akan pulang dengan senyuman yang panjang. Kedatangan depa aku personally sambut dan bila depa balik pun aku jugak yang akan bid farewell kat depa. Satisfaction guaranteed!


About time to change my camera!

Gambar kat atas tu pun pasai pelamin untuk malam ni jugak. Musim kahwin ka la ni? Ka ambik berkat Syawal? Cerita pasal syawal ni, aku teringatkan chef aku masa kami kerja kat swensen's damansara jaya dulu. Nama dia syawal. Kepala otak best sebab selalu dok mengarut sama-sama dengan dia. Swensen's tu restaurant kat bawah dan kitchen kat atas. Bila takdak guest, syawal bagi aku masuk dalam kitchen. Masa tu lah aku buat sendiri apa yang aku nak makan. Ice-cream specialist aku nama dia Sundra. Sangat positive dan dia ni lah yang mula-mula sekali tunjukkan aku buku-buku positive thinking yang last-last aku sudak ter hooked! Walaupun kerja dia cuma campur aiskrim kat belakang counter tapi, aku rasa dia one of the best dispensers with positive attitude that i've ever met! Salute to you Sundra!

Wokey...have a wonderful week ahead people!

4 ulasan:

kucingorengemok berkata...

isteri ustaz rahman tu comey naaa! incindentally, saya mula² baca blog uncle dulu melalui link yang dia (ustaz's wife) syer on her fotopages ;)

Uncle berkata...

Salam KOG.
What a small world......selalunya kita kenai orang kebanyakkannya dengan cara tak sengaja.....Allah is great!

Kakzakie berkata...

Selamat Hari Raya uncle. Masa puasa control makan dah raya mana-mana makan semuanya macam dah tak ingat cholestrol lagi....

Beli camera baru yg lama passinglah kat kakakl..hihi....

Uncle berkata...

Salam Kakzakie.
Memang tak ingat dunia langsung bila masuk syawal ni...nasib baik kawan saya yang nama syawal dah lama tak jumpa...kalau tidak lagilah tak ingat dunia!! Err, kamera tu kalau pass kat kakak pun tak guna...flash tak sampai!

Jam tangan

Sejak kecil saya dah mula memakai jam. Jam tangan merupakan 'hadiah' bersunat kami..haha..waktu itu jam saya ada lampu. Bila tekan...