Selasa, Februari 24, 2009

DVD





Hari ni lepas bawak Abang pergi Hospital Ampang buat check-up lutut dia, aku terus bawak Abang pergi Ampang Point. Pusing-pusing sampai aku sendiri pusing. Dah lah hujan lebat bagai nak gila. Basah kuyup aku. Aku dengan Abang parking Harley Davidson kami kat bawah (car park) then naik atas. Jumpa pulak kedai DVD. Cari punya cari, ternampak lah satu DVD Indonesia yang selalu aku dengar dan baca dalam surat khabar. Katanya bagus. Lagu dia sedap, mestilah kalau Melly Goeslaw yang buat...anyway, aku pun belilah "Ayat-Ayat Cinta". Depa kata baguih...aku pun balik terus pasang sambil dok layan Marina. Cerita dia, mmmm okaylah....actually aku cuma suka dengar lagu dia. Yes 3... I know...aku dah ketinggalan zaman..aku rasa cerita ni dah setahun kot..frankly speaking, aku kurang minat cerita ni. Acting was stiff...voice intonation was monotonous...but anyway, that's my personal opinion, I may be wrong..aku pun bukannya pandai sangat pasal movie ni..

Selain dari tu aku ada jugak beli few DVD's yang aku ingat nak tengok bila-bila aku balik sana nanti. Kalau-kalau boring tak tau nak buat apa. Dalam banyak-banyak tu ada lah terselit satu movie tajuk dia "Messenger", which is about our Prophet Mohammed. Very interesting and educational. Actually aku dah tengok movie ni masa aku kecik dulu. Tapi sekali ni, saja nak bagi anak-anak aku tengok pulak sebab sekarang ni depa tengah dok belajar kat sekolah pasal topik yang serupa. Yuya cakap kat aku, "Mmmm barulah paham apa ustad cakap..."

6 ulasan:

PINATBATE berkata...

salam uncle..
movie AAC memang tak berapa masyuk..cerita asal dia dari novel karangan Habiburrahman El Shirazi tu yg penuh ilmu dan menusuk jeewa sebenarnya..tak payah tengok movie ni pun tak per..
err..Uncle baca novel Melayu ker?

SITI FATIMAH ISMAIL berkata...

ya ya sy setuju2 (sambil angkat kedua tgn dan kaki) cerita muvee mmg agak kureng impak nya dari novel dia uncle..ni pendapatan sy pulak.timaseh ^,^

VimmiYasmin berkata...

Ampang Puteri or Hosp Ampang?
Saya tensen betul nak check up kat Hosp Ampang. Nak surat klinik lah , nak tunggu appt lagi! Yg kita sakit bertambah sakit!

asid uric sampai skrg tak check lagi. Memalam suash tul nak tido sakit tulang mencucuk2.

Uncle berkata...

You're right. And of course Uncle baca all Malay books cuma lately ni jarang sikit sebab semua novel cinta! (AAC was just out of curiosity!) Part tu Uncle kurang sikit. Buat lah adventures ka..Uncle selalu baca autobiography.

Uncle

Uncle berkata...

Eh Siti, jangan angkat semua, kalut satgi...

Anyway, go and watch "Slumdog Millionaire". Interesting and very close to their daily life...

Uncle

Uncle berkata...

Hospital Ampang. Very clean and efficient but of course tu kena ikut appointment dia. I memang pity you Vimmy. May you have the strength...insyAllah...jangan lupa sembahyang dan berdoa selalu.

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...