Jumaat, April 24, 2009

Nyamuk datang!

(aku berdiri sebelah Nyamuk)

(pasal dia nyamuk, dia pakai baju belang!)

(kat tengah tu kabir, memang KABIR pun!)

Ish...banyak nyamuk betul bilik aku hari ni....datang dari Riyadh pulak tu. Actually si Nyamuk ni macam yang aku dah cerita tahun lepas, dah jadi towkey besar kat Riyadh. Selalu datang Mekah buat umrah ni.....beruntunglah sapa kalau dapat bersuamikan si Nyamuk ni...single lagi tu...trang tang-tang kata orang! Kerja bagus, poket bagus, hati bagus.....Timah ka, Peah ka, Tipah ka ok je...aku arrange kan......macam jugak yang aku cerita dulu, Nyamuk ni satu batch dengan aku kat Seremban dulu dari tahun 81 sampai 85. Rajin balik KL ni. Setahun adalah sampai 4-5 kali kalau nak bandingkan dengan aku yang tak sure setahun sekali ni. Tadi Nyamuk cakap nak buat Haji tahun ni. Pergh...power tu! Lepas ni aku panggil Haji Nyamuk la kat dia! Actually Nyamuk dah tersilap buat booking kat Meridien. Sini Meridien ada 2 hotel. Tapi dah terbooking kat Meridien yang jauh. Mahu 30 minit nak datang Haram. Mahu lembik kepala lutut nak jalan.

Malam ni memang aku busy gila. Dari pagi sampai time ni baru lepas habis kerja ni. Kena pulak Nyamuk datang, hah bersembang lah kami. Sempat chat sekejap dengan senior aku tadi kat FB. Happy...happy...ok aku nak sambung sembang jap. Nanti bila free aku cerita lagi.

16 ulasan:

PINATBATE berkata...

Kabir kabir dan Nyamuk saghier...
baca blog ni saya jadi kenal kawan-kawan uncle..hahaha..

kucingorengemok berkata...

nyamuk kalau belang² tu nyamuk aedes, hehe..

Uncle berkata...

Memang macam tulah kalau uncle bercerita. Uncle masukkan kawan-kawan sekali. Barulah real. Actually Nyem is the boss kat KPMG Riyadh. It's an international auditing firm. Good for him. Nice chap!

Uncle berkata...

Nyamuk Belang? Heh3....memang pun..

Unknown berkata...

Aedes ada 2 jenis tau? Satu suka lepak dalam rumah, satu lagi suka lepak luar rumah heheheh :D

Uncle berkata...

Aedes ni jenis yang baik. Species jaga ketenteraman awam ni! Memang suka lepak dalam rumah ja ni.

Nek Rock berkata...

yooo salam perkenalan uncle,

nek masok umah uncle ni dari umah manzlie:))

bes pulak baca jadik ralit sampai lom mandi lagi mentelaah citer uncle, lalalla

kalau ler masa skolah dulu nek rajin macam ni membaca, pheww mesti asik A+ jer yaa, skang ni nek cuma mcm 100 plus..haha

anak nek ada sowang keja hotel hilton kat KL dulu skang ni dia dah kat hospital petronas( masih kat dapur gak even spital) hehe

salam from phoenix, arizona

Uncle berkata...

Salam to you too. Glad that you enjoyed reading my blog. Keep on reading!

siti tanjung berkata...

nyamuk aedes? adik beradik chikungunya skali kot.hehe uncle jgn mrh na..a`ah mcm mgu suai kenal kwn2 uncle..

Uncle berkata...

Salam Siti T.
Amboi lama chek tak mai no....awat, seybok sangat ka sampai tak dan langsong? Minggu suai kenai? Huh, brilliant! Nanti Uncle buat cerita pasai tu na...

SITI FATIMAH ISMAIL berkata...

a`ah..bizi lagu saya la uncle..kejaq dateline hat takdan dan..

Uncle berkata...

Work hard and play hard Siti. You are still young, go for it. Uncle masa umur dalam awal 20-an dulu, kerja tak ingat dunia. balik rumah cuma tidoq then bangun kerja balik! Tapi kesihatan tolong jaga sama na...

SITI FATIMAH ISMAIL berkata...

uncle nak wat deco umah uncle?..bley sja..just ring me..nnt sy angkut kwn2 sy pi deco sama..

Uncle berkata...

Memang dari dulu dok cari. Member2 satu batch pun semuanya bankers etc tak dak yang decor....tapi Siti buat luaq ka dalam?

taj berkata...

salam,

best jugak baca blog uncle nih... meriah...

ini pun terjah melalui blog azli...

nyamuk!!! nyamuk yg bising ko yg sonyap... kalau yg sonyap, bahaya tuh... tau tau dah kena denggi... hehe

Uncle berkata...

Dear Taj.
Thanks for visiting. Like I mentioned, this chap of mine is really one in a million. Memang tak boleh jumpa orang yang macam ni...

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...