Rabu, Disember 12, 2007

Old Boys....

Hari ni aku mendapat e-mail yang banyak sekali daripada old boys 815. Semuanya menceritakan berkenaan futsal tournament yang baru-baru ini telah diadakan. Aku tidak turut serta kerana masih disini sedangkan mereka mengadakannya di KL. Tidak ramai yang mampu menghadirkan diri memandangkan semuanya telah berkeluarga dan mempunyai komitmen-komitmen lain. Rakanku KU mengirimkan2 keping gambar yang dilampirkan bersama. Wah...hebat-hebat belaka. Bukannya skil yang dikagumi tetapi perut mereka! Usia sudah hampir menjangkau angka 40 dan kebanyakannya telah ada yang sampai ke tahap triple dari dulu sewaktu dibangku sekolah!!

Walaubagaimanapun aku berbangga dengan pencapaian mereka. Ramai yang telah berjaya didalam kehidupan mereka. Ada yang sedang bertugas di Indonesia, Singapura, Fiji, Amerika Syarikat, Saudi (sebenarnya ada seorang lagi di Riyadh), dan pelbagai negara lagi manakala ada beberapa orang lagi sedang mengatur langkah untuk bergelar diplomat didalam waktu terdekat! . Hebat sungguh....tapi entah macamana, kehebatan itu tidak dapat diselarikan dengan pencapaian digelanggang futsal. HH yang pernah bermain sepaktakraw untukNS pada tahun 85 di kejohanan MSSM telahpun 3 kali ganda dari saiz yang sebenar. Begitu juga dengan IF yang suatu ketika dulu hebat bermain hoki diposisi penyerang di NS juga kini agak perlahan mengatur langkah ......rambut-rambut putih telah mula kelihatan berjurai (begitu juga dengan aku!)

Teringat aku kepada seorang rakan yang bernama SB dari Pendang. Pernah bermain bolasepak sepasukan denganku hingga ke peringkat negeri Kedah. Sudah berbelas tahun tidak bertemu dan tiba-tiba aku terkejut dengan kemunculannya apabila aku menghadiri majlis Hari Raya di Konsulat Malaysia di Jeddah. Rupa-rupanya SB ialah Konsular Malaysia di Jeddah. Kami berborak panjang sambil aku diperkenalkan kepada rakyat Malaysia yang lain. Pada malam itu SB terlambat untuk membuat ucapan alu-aluan. Ini semua adalah gara-gara bertemu rakan lama. Sewaktu berucap, sempat SB mengumumkan kedatangan aku dari Malaysia sebagai "long lost friendnya". Aku berbangga kerana masih diingati. Terharu seketika........baru-baru ini aku cuba menelefonnya sekembalinya aku kesini buat kali kedua. SB sibuk mengemas barang untuk berangkat pulang ke Malaysia sebelum mengambil tugas sebagai .............. di Kedutaan Malaysia di Bangkok. Aku ucapkan tahniah dan kami berjanji untuk bertemu samada di KL ataupun di Bangkok nanti.

2 ulasan:

Dila al-Basri berkata...

Saya baru dilahirkan, pertengahan tahun 85 :)

Uncle berkata...

Salam Dila al-Basri.

Samalah dengan Uncle!

Pengembaraan Solo Tanpa Tujuan - part 3

( semua ini adalah diambil dari entry FB saya ) Seperti yg diberitahu, saya mencuri sedikit waktu utk ke Songkhla. Sebuah bandar keci...