Rabu, Mac 05, 2008

Sign Board



Aku suka tengok sign board sepanjang jalan untuk ke hotel ataupun sewaktu berjalan pulang ke apartment. Kadang-kadang kalau direnungkan selalunya akan berlaku perkara-perkara yang bertentangan. Sebagai contohnya kalau signnya tertulis dilarang meletak kenderaan dan akan ditunda, lihatlah disekelilingnya. Penuh dengan kenderaan....kalau kita di Malaysia selalu kita suarakan pendapat-pendapat ataupun rasa tak puas hati didada-dada akhbar, disini tiada tempat untuk melakukan sedemikian. Aku rasa keadaan ini sudah menjadi lumrah disini. Jadi semua menjadi kebiasaan yang tak perlu diambil pusing. Ada polis di sebelah pun cuma sebagai syarat. Polis disini lebih sibuk dengan telefon bimbit, merokok sewaktu bertugas ataupun berbual-bual dengan rakan setugas. Jika ada kesempatan, akan aku ambil gambar mereka untuk tatapan kita sebagai pengajaran!

Kemudian ada pulak sebuah pondok berpayung dan dibawahnya ada se tong air zam-zam untuk sesiapa sahaja terutamanya pejalan kaki. Jangan risau untuk menggunakan cawan plastiknya kerana mereka menggunakan disposable cup. Ada satu poket ditepi tong air untuk mengambil cawan baru dan satu lagi poket untuk membuang cawan yang telah digunakan. Kita juga boleh membawa botol mineral kosong untuk diisi air zam-zam tersebut untuk "take away". Walaubagaimanapun aku masih belum mencuba lagi.....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kat malaysia pun camtu gak...polis dok heboh mintak duit kat oghang...sampah tu kighe kat sini better kut, arab lagi pengotoq..

Uncle berkata...

I guess everywhere is the same.....sedihnya..

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...