Ahad, Mac 23, 2008

KL here I come....




Aku sekarang didalam perjalanan ke KL melalui Dubai buat kali kedua. Di awal Januari laluanku juga melewati lapangan terbang ini dan kini sekali lagi. Penerbangan dari Jeddah telah terlewat selama 30 minit. Ini biasa kata penumpang di sebelah ku yang berasal dari Dubai tetapi menaiki pesawat dari Jeddah kerana melakukan umrah bersama-sama ibunya (sangkaku)

Lapangan terbang Jeddah telahpun diubahsuai. Agak lebih selesa daripada yang lepas-lepas yang tak ubah seperti airport Alor Setar di tahun 80-an ataupun Bayan Lepas di Pulau Pinang. Pesawat penuh sesak dengan orang yang pergi umrah di Mekah memandangkan 2 hari sebelum itu adalah perayaan Maulidur Rasul (tidak disambut di KSA kecuali masjid-masjidnya akan penuh) Aku bernasib baik kerana pada hari itu (Khamis) aku berkesempatan untuk pergi ke Mekah bersama-sama MBH, IN, Tan Sri dan Puan Sri yang sama-sama ingin melakukan umrah. Sempat juga aku melakukan tawaf Kaabah dan kemudian bersembahyang Magrib dan Isyak didepan Kaabah. MasyAllah beruntungnya aku berbanding dengan orang-orang lain. Aku bersyukur sangat. Aku menghantar mereka ke Mekah dan kemudiannya sempat melawat Le Meridien Hotel, Hilton Hotel dan juga Inter Continental Hotel. Memang besar dan ada satu lagi hotel yang sedang dalam pembinaan iaitu Zam-zam Hotel yang akan mempunyai lebih kurang 4000 bilik. Sungguh menakjubkan dan teringin aku untuk berada dikelompok orang yang pertama melakukan pembukaan itu

Okay berbalik kepada Dubai Airport yang sentiasa diuar-uarkan sebagai salah satu daripada yang terbaik didunia tetapi bagi aku KLIA lebih menakjubkan dari segi prasarana dan segala-galanya walaupun banyak lagi yang mampu dilakukan oleh MAB untuk menaiktarafkannya. Teringat aku yang birthday Wakana yang lepas aku tidak membeli apa-apa untuknya jadi aku melangkah laju masuk ke kedai make-up lalu terus ke Christian Dior untuk membelikannya 5 Couleurs 009 (cinq couleurs = five colors) eye shadow. Aku harap Wakana sukakannya. Kalau tanya aku, memang aku tak tahu satu habuk pun pasal benda-benda yang macam ni.....tak romantic langsung...hah3!

Gambar yang kat atas tu salah-satunya ialah Harley Davidson model terbaru (aku minat gila dengan HD nih yang bakal menggantikan kapchai aku!)kini dipertontonkan disini selain daripada gambar shopping areanya yang tak ubah seperti Mega Sale di KL!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...