Rabu, Januari 30, 2013

Great Eastern Mall

Apa nama dia?

Hari minggu lepas, sebaik sahaja aku selesai melaksanakan tanggungjawab untuk menambahkan otot kat badan (bukan perut!), aku balik ke rumah dan bagitahu yang aku nak ke GE Mall. Ada beberapa toko yang aku nak lawati kat situ tapi yang pentingnya aku nak pergi ke MPH. Bila dah sampai kat GE Mall, aku terus masuk ke kedai sukan dulu. Yuya beli glove baru sebab glove yang lama dah koyak-rabak! Ok lah, sebab dia guna duit dia sendiri! Abang pulak nak beli yang lain tapi duit tak cukup....Marina nak buku BARBIE. Kalau nak beli buku aku tak kisah....boleh saja...tak kiralah buku apa pun waima LAWAK KAMPUS sekalipun. Mind you, tadi masa aku browse kat laman web KINOKUNIYA, dilapurkan bahawa buku terlaris bagi buku-buku dari Malaysia ialah LAWAK KAMPUS! Adoi...memang lawak! In fact Marina sebelum masuk tidur akan berebut dengan Yuya nak majalah/buku tu dulu......


Bought this

Aku pulak beli buku yang kat atas tu. Tajuk dia menarik perhatian aku sebab dari dulu lagi aku memang mencari cerita-cerita pembesar kita yang dibuang negeri ke Seychelles selepas pembunuhan JWW Birch di Pasir Salak dulu. Aku teringin nak tahu apa yang ada kat pulau tu, bagaimana kehidupan pembesar-pembesar negara kita yang dibuang tu. Kenapa dan sampai bila mereka dibuang disana. Nah terjawab sudah segala persoalan yang bermain di kepala otak aku. A good read di waktu santai! Another half to go!


Reading this

Di waktu yang sama aku juga membaca buku yang kat atas tu. Seronok mendalami apa yang tersirat dan bermain dikepala otak orang-orang bijak-pandai ni semua. Cara pemikiran beliau, tindakan-tindakan beliau yang drastik dan cara-cara beliau mengendalikan sebuah syarikat yang besar memberi aku inspirasi yang juga besar untuk bagaimana aku membesarkan lagi bidang aku ini.Sangat menarik perhatian apabila beliau yang pernah dipecat suatu waktu dulu telah kembali ke syarikat yang sama dan melonjakkan hasil pendapatan tahunan syarikat gergasi tersebut ke suatu tahap yang tidap pernah terfikir oleh orang lain. Pemikiran yang tajam yang jarang ada pada orang lain!

Aku rasa, bedak "nyonya" pun gambar ni jugak kot!

Sewaktu aku nak balik dari GE Mall, aku terpandang satu poster gergasi yang berada betul-betul di concourse. Terpegun aku dengan kecantikan wanita ini. Siapakah orangnya dan zaman manakah beliau hidup. Atau cuma imaginasi pelukis yang sampai kini masih muda remaja! Gambar ini meengingatkan aku pada bedak nyonya yang aku selalu gunakan bukan di muka tapi ditangan untuk mencabut uban-uban yang melata diatas kepada arwah nenek aku yang aku panggil "mak". Dicalit sedikit di ibu jari dan jari telunjuk, uban-uban tu tak payah dipintal. Sepitkan dicelah jari sahaja dan tarik. Sampai keakar umbi dia keluar......bijak sungguh pembuat bedak ni....hahahahaha.....pandangan beliau dan senyuman beliau sungguh mysterious...ala-ala Mona Lisa yang memandang jauh. Apakah dari pandangan matanya akan ada kod-kod rahsia yang bakal dirungkai? Apa tidak ada kah agen-agen rahsia ingin membuat penelitian dan kajian tentang wanita misteri ini yang telah hidup berpuluh-puluh tahun? Hmmm, aku sangat berminat untuk mengetahui apakah lanjutannya!

Tiada ulasan:

Pengembaraan Solo Tanpa Tujuan - part 10

(dipetik dari posting di fb saya) Alhamdulillah, dah hampir selesai dan kini sedang berada di lapangan terbang antarabangsa di Vientian...