Isnin, Februari 25, 2008

Care for a cup of tea?


Ada seorang pekerja di sini, namanya Nazrul Islam. Seorang yang berbudi pekerti, lemah lembut dan sentiasa ingin membantu, juga mengajar aku bahasa Arab sedikit sebanyak, "Syuwai-syuwai" katanya. Bermaksud sedikit-sedikit. Berasal dari Bangladesh, sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak, katanya....aku attachkan gambar dia dan teh yang dibuatnya

Setiap kali aku datang kerja, dia akan bertanya samada aku nak minum teh atau tidak. Aku kata tak payah susah-susah nanti aku buat sendiri. Hari tu saja 10 kali dia bertanyakan aku! Keesokan harinya Nazrul bertanya lagi, oleh kerana kesiankan dia yang nampak bersungguh sungguh, aku katakan OK. Nazrul berlalu pergi, sekelip mata dia kembali dengan secawan teh "O". Aku ucapkan terimakasih pada Nazrul. Dia senyum dan pergi.

Aku minum. MasyAllah......manisnya....aku panggil Nazrul dan bertanya berapa sudu gula dia guna? Dengan tersenyum bangga dia menjawap 4!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...