Jumaat, Februari 08, 2008

Hijau..



Aku tak tahu kenapa, tetapi sejak kebelakangan ini warna hijau muda ataupun hijau pucuk sangat aku gemari. Kereta aku hijau (alah...Avanza yang boleh round satu Malaysia tu..), cushion cover aku hijau, baju Melayu anak-anak aku hijau dan aku jumpa Wakana di Tokyo dulu pun disebabkan oleh lagu Hijau! Take a look at the picture.

Hijau bagi aku melambangkan kesegaran, ketegasan, ketabahan, disiplin dan positif didalam melalui liku-liku kehidupan yang mencabar. Mungkin hijau juga adalah warna aku pada tahun ini.....lupakan Lilian Too dan warna-warna feng shuinya. Aku ada warna sendiri dan aku ada pendirian sendiri. Tidak perlukan feng shui itu semua!

Gambar ini dirakamkan sewaktu Hari Raya Aidilfitri yang lepas iaitu selepas kami bersembahyang sunat dan bersalam-salaman memohon kemaafan dan juga sebelum kami ke rumah kakakku yang sulung iaitu KA untuk sambung menjamu selera. Semua berkumpul disana kerana disitulah HQ kami. Mama, KL dan keluarga, AW dan keluarga, AJ dan keluarga dan begitu juga tuan rumah, KA dan keluarga. KA yang memang pandai memasak telah bersengkang mata menyediakan juadah special pada hari itu. Mama sangat seronok kerana hampir kesemua anak-anaknya dapat berkumpul disamping cucu-cucu dan cicit-cicitnya! AE tidak dapat bersama-sama kami kerana sibuk di PP.

Seperti kebiasaannya, keseronokan berhari raya bagi aku cumalah pada hari sebelumnya dan juga pada hari raya pertama. Anak-anak aku seperti aku dahulu, sibuk mengumpul wang dan Hari Raya mereka tak pernah habis dan selalunya aku akan memberikan kebebasan kepada mereka untuk melakukan apa sahaja dan ini termasuklah untuk tidur lambat selama beberapa hari. Mereka menjerit riang....bagi aku, seronok ke tidur lambat?

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tido lambat tu memang la syiok, budak2 camtu la tapi kalau umoq dah 40????...tak tau la aku.....kud

Uncle berkata...

Hey Kud's.

Thanks for the comment. Yalah betul jugak...lupa yang dulu pernah jadi budak2. Heh3

Rancanglah...

Buat-buat busy!         Pada minggu ini aku sempat bertemu dengan seorang anak muda cekal yang dah aku ikuti perkembangannya selama beb...