Rabu, Ogos 20, 2008

Day to Day Routine



Aduh, sibuk betul aku 2-3 hari ni. Nak update blog pun tak sempat. Dari pukul 7 pagi aku start bagi briefing, check RS segala then meeting at 9.30am. Habis briefing ada meeting dengan manager aku pulak. Then check on training staff aku samada depa buat ka tak buat. By 11.30am baru aku sempat duduk buat paper work sikit either to update the bosses or follow up. After one hour dah masuk Zohor. Aku try pergi Haram kalau sempat. Selalu aku tak ambil lunch tapi terus masuk office untuk prepare training program that starts at 2pm and second session at 3pm. Besides that on the job training is conducted by my managers. Memang drill habis.

These 2 training sessions aku yang buat sebab semuanya kena ikut procedures yang aku dah organise. Selalunya 2 sessions tu cuma 30-45 minutes sebelum aku serahkan balik pada manager aku. Then dah masuk Asar. Sekali lagi ke Haram. Lepas Asar, aku ada meeting lagi dengan managers aku at 4.30pm for latest update on progress. Lepas tu dah Maghrib. Lepas Maghrib baru aku sempat dinner. Maggi Mee ka apa ka semuanya aku balun. Janji kenyang. Pasal makan tak tentu hala tu yang badan aku dah susut! 8pm aku dah pergi office balik untuk update kerja dan prepare for the next day or reply important e-mails. Selalunya aku tutup office dalam pukul 10 malam. Eh lupa nak cakap, lepas tutup office, aku jenguk lagi sekali kat RS. Biasalah spot check....staff datang lambat for night shift ka, depa dok makan ka....tak buat clearing ka, ada guest complain ka etc.

Oh ya lupa nak cakap lagi. Dalam satu hari aku round floor gunakan staircase dari Tingkat 21 sampai Tingkat 1 unuk check clearing from guest room kalau-kalau budak-budak aku ada tertinggal tray kat corridor lepas guest order RS. Lagilah kurus......

Gambar kat atas tu belum finalise lagi fruit basket mana nak pakai for guest arrival. Tu pun apa yang ada saja.....

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...