Sabtu, Ogos 30, 2008

Selamat Berpuasa


Kepada seluruh umat Islam aku ingin mengucapkan selamat menyambut Ramadhan dan selamat berpuasa. Kepada keluarga aku di Ampang, Wakana, Abang, Yuya dan Marina, lakukanlah ibadah berpuasa dengan sebaik-baiknya. Of course not Marina. Sekarang Wiwit dah ada kat rumah so, senang lah sikit gamaknya. Papa kat sini akan menjadi tersangat sibuk dari Iftar sampailah ke sohour kerana kami akan memulakan business pada hari pertama Ramadhan. Challenges memang banyak tetapi setakat ini alhamdulillah dan diminta perjalanan kerja dan karier aku akan bertambah lancar disini atau dimana-mana saja. Amin...

Sedih jugak rasanya sebab tak dapat berpuasa bersama-sama keluarga. Selalunya kita berbuka dan bersahur sekali tetapi kali ini tak dapat. Walau macamanapun Papa berjanji yang Papa akan balik ke KL satu hari nanti. Kepada ahli keluarga aku yang lain, ingin juga aku ucapkan selamat berpuasa semoga Mama sihat sentiasa. Jangan paksa diri kalau tak boleh berpuasa. Kesihataan mesti dijaga dulu.


Selalunya selepas bertugas aku akan membawa Abang ataupun Yuya ke pasar Ramadhan untuk membeli apa saja juadah yang mereka suka termasuklah air yang ada pelbagai warna. Kedua-duanya mempunyai karektor yang berbeza dan keinginan yang berbeza. Tak lama lagi Marina pulak....hai tak sabar nak bawak anak-anak aku berjalan-jalan. Mungkin hari ni Wakana akan beli baju raya untuk semua. Mesti seronok dan tak sabar nak pakai. Hah3! Abang dah taknak pakai baju kanak-kanak lagi dan Yuya pulak masih ok. Abang nak Adidas, mungkin Yuya pun sama! Marina pulak, entahlah mesti yang kawaii untuk budak perempuan. Untuk aku, tak payahlah apa-apa. Yang penting, anak-anak aku seronok..Tiap-tiap tahun aku masih lagi pakai baju melayu yang sama masa aku kahwin 11 tahun dulu! Untuk semua, "I love you all"

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dear Shahrir, Azli & Readers,

Selamat berpuasa & berbuka puasa (2 in 1)!

Tengah dok sibuk dengan Hotel Opening, you still have time to update your blog.

Keep on writing!

ZK

Uncle berkata...

Salaam ZK. Thanks again for visiting tanpa jemu-jemu. Ada jugak orang baca rupanya....I will definitely continue writing. Thanks again!

Rancanglah...

Buat-buat busy!         Pada minggu ini aku sempat bertemu dengan seorang anak muda cekal yang dah aku ikuti perkembangannya selama beb...