Rabu, Mei 06, 2009

Muzium Mekah Final Part

(CS tengah menyesal bawak aku pergi muzium)

(gambar lama)

(kereta starsky and Hutch CS aku yang banyak berjasa)

(satu lagi gambar lama)

Chef Shaaban yang bawak kami ronda-ronda hari tu tanya aku, apa nak makan hari tu. Aku cakap aku nak makan Asean food. Jadi lepas pergi muzium dia dah cilok masuk jalan belakang dan tiba-tiba sampai je kat restoran Asia. Masa tu baru pukul 11 pagi. Aku rasa memang tak bukak lagi kot, tapi katanya no problem. Aku tengok, pintu restaurant berkunci dan tertutup rapat. Dia kata no problem jugak. Dia tak puas hati lalu turun pergi tengok. Tak puas hati jugak, dia tanya kat orang yang di office sebelah. Orang tu cakap lepas zohor baru bukak. Dia tak puas hati lagi, masuk kereta terus pergi kedai runcit. Aku ingatkan nak beli susu anak, rupa-rupanya dia beli air botol sorang satu kat kami..kesian kat CS aku tu. Dalam kereta kami sembang lagi. Dia tanya nak pergi mana pulak, aku cakap balik hotel je lah..lagipun dah nak masuk waktu zohor dah..

CS aku ni, macam aku cakap dulu, bawak kereta macam F1 driver. Alex Yoong kalau naik mesti rasa kecik dengan skill yang CS ada. Selain pandai buat roti dengan croissant, CS pandai bawak kereta. Sampai kecut perut kami dibuatnya. Bila dia tengok ada kereta kat depan dia langgar lampu merah, dia toleh kat aku dan cakap pemandu kat depan tu tak berhemah! Kelas......CS aku ni dari Egypt. Kalau kat sini memang depa saja lah yang conquer kerja, takde orang lain lagi dah. Kalau tok imam ada vacancy, depa jugaklah yang akan apply nanti. Siapa yang pernah kerja dengan orang-orang ni semua tahulah.....

Akhirnya kami semua habis melawat tempat tu dalam tempoh 1 jam tepat. Sampai saja kat hotel aku terus order lunch aku macam biasa, nasi putih dengan telur dadar. Tuang tomato ketchup kat atas nasi panas tu. Aku dah tak tahu nak makan apa lagi dah!

8 ulasan:

PINATBATE berkata...

Salam uncle..
kalau CS tu orang Egypt..memang tak hairanlah dia bawa kereta macam F1..dah budaya depa lagu tu..lagi satu depa ni suka sgt tekan hon..riuh rendah..!

Uncle berkata...

Memang depa ni terlebih budaya betul. Bingit telinga. Habis semua orang depa maki!

CM berkata...

Salam uncle..

Selain menyesal..CS tu saya nampak macam nak terjun ke bawah je..dia penat kot?

Pompuan arab tak leh drive kan uncle.Agaknya kalau boleh lebih kurang sama dgn Pak Arab,cz kdg2 lady driver lagi ganas...

Uncle berkata...

Mungkin dia tengah pikir apasal lah bawak budak ni....perempuan kat sini memang tak boleh drive. Tapi kalau dah perangai macam tu, ada kemungkinan depa pun samalah kot..

Nek Rock berkata...

yooooooo uncle dear,

hahahahaha kalau alex yoong naik keta ngan CS mau terkencit eh

nek nak pi las vegas today, jommmmmmm

Uncle berkata...

Kelas..........ada tiket lebih? Nak jumpa tengok Elvis kat sana! "Viva Las Vegas!".......seronoknya berjalan kan...........

SITI FATIMAH ISMAIL berkata...

woh, ganaih depa bwk keta..mai bwk kat msia habih la tatau jd pa..

Uncle berkata...

Memang depa ni ganaih. Mai la sini tengok seniri!

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...