Selasa, Mac 03, 2009

Ice skating?





Last Saturday after visiting my mum kat rumah Kak Lit in SJ, biasalah bersama-sama dengan rombongan Cik Kiah, aku pun terus pecut pergi Subang Parade. Malu nak cakap, actually aku rasa-rasalah macam tak pernah pergi sana pun...First yang aku notice was the parking area. Setiap lot ada indicator in the form of a blinking light, red for occupied and green for vacant. Brilliant!. Then aku perasan, alamak, besarnya...penat aku nak jalan pi balik - pi balik. Lepas lunch kat atas aku cari money changer sekejap. Alamak the exchange is very bad....

Jalan pusing-pusing then Yuya ternampak ice-skating rink. Huh ada skating rink? Aku ada baca lah dalam paper tapi tak pernah pergi pun..Yuya beria-ia nak skate. Kopak jugak aku. So masa tu aku jadi babysitter je. Aunty, Abang dengan Yuya horey-horey kat dalam. Aku tercanguk je tengok depa. Hati teringin tapi kederat dah kurang....bukannya apa, aku takut lutut kanan aku tercabut walaupun sekarang aku dah mampu lipat lutut aku kiri-kanan-depan-belakang dan atas-bawah! Dulu ada jugak ice skating rink kat PJ Asiajaya. Masa tu aku dalam darjah 5 circa 1980. Tingkat atas. Dia selalu pasang lagu Barry Manilow sampai aku boleh hafal...Tapi macam biasa, Abang aku yang main. Joey. Pergh...pandai betul dia..sekarang macam aku jugak, rambut dah putih (esok ke lusa ke nak cat lah...) Ghazaaz jangan jeles rambut aku dah hitam!

Cerita pasal ice skating ni, teringat jugak masa aku kat tempat orang putih dulu. Ada aku cerita kat dalam old entry aku yang dah bersawang tu. Ala, cerita aku dengan Rio (Chef dari Jakarta Hilton) pergi Saas Fe jalan-jalan....siap main ski lagi, tapi macam biasa, baru 2 tapak dah tergolek....tapi macam orang selalu kata, "ala...malu apa, orang bukan kenalpun!". Memang mimpi ngeri betul yang tu!

Berbalik pada cerita Yuya and the gang, pergh, sampai basah-basah seluar jatuh. Nasib baik ada training bola pulak lepas tu, kalau tak memang sah duduk situ sampai ke malam.

Last Sunday I bought 5 newspapers. MM, BM, KA, MA dan Sunday Times. Aku memang suka membaca. Tu tak dapat dinafikanlah. Ada article "Kebun Nyior" which caught my attention. . Aku selalu cerita pasal Sekolah Francis Light, Padang Brown makan satay etc...and true enough. 2 pages were published on those topics. Heh3....syoknya baca...Siti Penang ada baca dak? Kat bawah tu siap ada gambar lagi dan dalam gambar tu kalau dapat di besarkan, kat situlah kelas aku masa darjah 2 tahun 1976 dulu dan padang tu lah yang aku lari pecut dari kelas masa nak tengok Mak "potong mata..." heh3...

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Siti penang..heh3 pndai uncle bg nama kat sy no.owh uncle sekolah kat situ yek.hurm,best flash back!

Uncle berkata...

Dear Siti.

I rasa nama Siti Tanjong will be much better. I personally rasa unique...let me know if thAT'S OK WITH YOU...sounds very sweet....

Uncle memang la skolah tang tu. Makan satay pon kat padang brum tu...lama tak pi...

Tanpa Nama berkata...

Siti Tanjong?..fine with me ^_^
jgn Siti Tanjong Perak dah le uncle..pelakon lama tu heh3..uncle pi la before blk mekah..leh lepak2 smbil recall memory lama..

Uncle berkata...

That's very sweet. I kinda like the name but you sure not from Perak Road? Takut jadi Siti Tanjung Perak la tuh! Heh3...just kidding...yes, i'd love to go back there one day...one day insyAllah...

Uncle

Tanpa Nama berkata...

sure 100% nope!!..hehe..ok uncle, have a save trip ya

Uncle berkata...

Dear Siti Tanjung..
Thanks you too take care!

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...