Isnin, Disember 29, 2008

Old Boys Dinner Part 1


(dari kiri cepat jalan..Jawer, Anje, aku,Mat Long, Nash, Apam dan Kusha)

(gambar manja dari kiri Nash, Apam,Abul, Aini, Pahlavi, yang berdiri dari kiri cepat jalan....Anje dgn Jawer)

Macam yang aku cakap hari tu, baru touch down kat KLIA, switch on hp je dah berderet-deret masuk sms tanya dah sampai belum. Ramai jugak yang concern rupanya. Aku sampai kat rumah dalam pukul 12 tengahari, terus kena kerumun dengan anak-anak macam biji rambutan kena hurung semut! Heh3...

Malam tu tepat pukul 6.45pm Jawer (Petronas) datang jemput aku pergi dinner. On the way, kami pergi singgah pick up Apam (Skali) dengan Kudo (Insurance) then sebelum sampai kami pick up si Abul (PLUS) pulak. Thanks Jawer. Tanpa anda siapalah kami....sampai aje kat situ macam yang dah tahu-tahu, suasana sungguh haru-biru. Rasa macam budak-budak Junior baru register nak masuk sekolah!

Memang ramai masa tu. Dari batch 1957 sampai lah ke batch 2008 (aku rasa). Meriah macam nak sambut Raya pun ada jugak. Lepas register kami dibagi school badge besi untuk dipakai. Ada yang tempek nama kat baju sebab ramai dah tak ingat nama betul. Macam-macam kami cerita dan mengutuk. Ala....tu kan sessi kutuk-mengutuk....bila lagi...si Aini Atan (baju merah)tu memang aku dah lama tak jumpa. Dia ni ligat jugak dulu. Siap naik stage nyanyi lagu "Siti Rohani" (kalau tak salah aku...Kudo, Apam, tolong betulkan). Aku ingat lagu si Othman Hamzah kot lagu tu. Masa form 1 dia tibai nyanyi lagu tu atas stage. Lepas tu dia tibai aku pulak masa main badminton antara rumah. Amboi, tak padan kecik ni, kuat tibai....aku cari balik gambar Aini dok nyanyi, dah tak jumpa, kalau ada aku ingat Aini mesti nangis guling-guling! Aini ni budak PTD. Banyak jugak dia dah kena posting (definitely not blog postings!)...la ni dia kena posting kat tempat strategik untuk kami. Memang dari dulu dah ada gaya Top Level Government Officer. So since dia dah memang ada talent kat situ, aku ingat Government pun dah hantar dia kat Songkla, Thailand as Consul General. Cayalah Siti Rohani.....nanti kami sampai...nanti kami sampai....tu semua janji budak-budak lelaki yang "naive"...." eh Aini, Rita Rudaini dgn budak bola tu kahwin, lu ada kat situ ke?"

3 ulasan:

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Salam uncle, wow enjoy sakaaaaaan nampak!!
Selamat menyambut Tahun Baru Hijrah 1430...semoga kita sama2 sentiasa di rahmatiNya.Amin.

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Salam Uncle,
Nape senyap jer nii...nak dengar cerita2 baru pulak...kan dah tahun baru!!

Uncle berkata...

Kak Nab oooiii, ni mengalahkan menteri nih dok dapat jemputan sesaja tiap-tiap hari sampai tak menang tangan.....ok cerita baru dah ada.

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...