Ahad, Disember 14, 2008

Selipar cabuk/sejadah Ali Manchester!




Masa aku pergi haji hari tu, aku pakai sandal lotto yang Wakana beli kat aku tahun lepas. Masa tu lelong kat tepi office dia kat Sunway tu. Memang dah season habis sebab sandal tu lah aku pakai pi balik pi balik. Jalan kat Madinah, naik kapalterbang dan jalan kat Dubai airport segala. Kira international jugaklah sandal lotto aku tu. Very comfy and airy...eh ada ka perkataan "airy" tu kat dalam Roget Thesaurus? Nanti aku check balik...

So masa nak pergi jalan-jalan buat haji tu aku pun teringat la kat si Lotto ni. Kesian dia kena tinggal, so tak sampai hati aku pun pakai lah sekali lotto ni sebab aku ingat pakai sandal selesa dan tak terlucut. Masa dok jalan nak cari khemah tu aku rasa macam sandal kiri tu dah nak give-way (eh ada ka perkataan ni?). Aku pun jalan terkemut-kemut hoping that dia tak putus. Dalam hati risau jugak takut-takut terpaksa berkaki ayam sepanjang perjalanan tu nanti. Pasal sandal tu pun aku mintak doa jugak! Janganlah buat hal sebab benda-benda kecik macam ni akan mengganggu aku nanti. Sebelum sampai khemah aku ternampak perempuan Chad dok meniaga kat tepi jalan. Belek punya belek, memang depa ada jual selipar rupanya. Aku beli sepasang SR5color putih tali hijau. Lega dah ada spare....The next day aku terlupa pasal selipar tu so aku pun tenyeh la pakai sandal sampailah habis melontar dan dah sampai kat bilik hotel, then aku bukak laundry bag aku dan tengok eh....ada selipar! Sandal aku tak putus pulak! Magic...magic...

Gambar sejadah tu aku dapat dari Ali Manchester. Sebab apa aku panggil dia Ali Manchester? Sebab dia datang dari Manchester. Keturunan Pakistan. Baru jumpa kat Muzdalifah tapi macam dah kenal lama. Yang sembang rabong tu bukan pasal apa, rupanya dia pernah kerja kat Tokyo selama 14 tahun so kami pun cakap Jepun lah kat situ. Bayangkan sorang dari Malaysia, sorang dari Pakistan dan sekarang menetap di UK, jumpa kat Saudi dan cakap Jepun. Heh3.....punya seronok kami sembang. Banyak....banyak cerita pasal Jepun yang keluar termasuklah cerita-cerita yang tak patut aku cerita....himitsu.....heh3.....tapi walau macamanapun sekarang ni dah repent.....repent....

Kami bertukar nombor talipon just in case kalau aku ke Manchester nanti. Bukan "Dari Manchester ke Jemapoh". As a parting gift, dia bagi aku sejadah sehelai. Ingat jugak dia kat aku walaupun cuma sejadah. "It's the thought that counts". So sejadah dia aku pakai kat bilik aku. Dah jadi double layer sejadah aku sebab first layer aku dapat (or guest tingal, to be exact)then top up dengan sejadah Ali Manchester...lembut sungguh...

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...