Rabu, Disember 10, 2008

Surprise..surprise...Part 3





Masa pergi melontar tu memang aku letih gila. Aku ingat mahu dekat 20 km kami berjalan. Tak larat jalan, kami duduk tepi jalan. Lepas tu jalan lagi lepas tu lepak lagi kemudian sambung jalan lagi....aduh macam ni kalau mahu kurus lagi aku ni...nasib baik malam tadi makan nasi beriani bogel (takde lauk) so,aku bertenaga sikit. Dalam pada penat-penat tu, aku paksa jugak berjalan. Isyhhh....kalau makcik-pakcik umur 60 tahun boleh, takkan aku yang umur 24 ni tak boleh....masa tengah pikir-pikir tu tiba-tiba ada pulak sorang jemaah tempang lalu depan aku! Pergh memang dia pemberi semangat betullah...steady Uncle...jalan jangan tak jalan...

Lepas kepala botak dan sampai kat Masjidil Haram, kami terus lembik. Dalam dok lembik tu sempat jugak kami posing maut kat depan tempat sa'e. Sorry satu gambar tu nampak aurat sikit. Kain dah nak terlondeh tu! Kami decided yang kami tak boleh nak buat tawaf dan sa'e sebab langsung tak ada tenaga. Aku ingat V Subramaniam pun akan kalah kalau lawan jalan dengan kami malam tu! So we headed back to the hotel.

Pukul 3 tidur dan pukul 6 pagi aku dah terpacak kat restaurant check on jemaah yang nak breakfast. 800 orang semua! Then lunch lagi....macam kenduri kahwin! Lepas lunch aku balik bilik dan tidur kat atas kerusi. Kalau aku tidur kat katil confirm aku tak bangun nanti. Heh3...

Next day aku pergi tawaf dan sa'e dengan si Azli. Alamak memang full house. Bawah penuh, tengah penuh dan atas bumbung pun penuh. Satu jam tawaf dan satu jam sa'e. Sampai bilik dah pukul 12 tengah malam. Tak makan dan terus mandi dan tidur. Flat habis macam lawan ragbi dengan New Zealand All Blacks!

Ada satu part yang aku skip tak cerita. Tu pasal melontar. Part tu panjang cerita dia. So aku tak payah ceritalah, kasi short cut sikit. Apa aku buat hari ni? Pagi check breakfast lagi sekali . Then prepare lunch, tiba-tiba tekak aku dah perit. Sah sore throat. Telan ubat dan minum banyak-banyak air. Malam ni aku makan special in the world meraikan kejayaan menunaikan fardu Haji. Maggi Ayam 2 bungkus dengan kacang sejemput. Heh3...jadilah...rezeki Allah bagi...hari ni takde mood nak makan. Tengok kabsah dah boring, tengok ayam boring, tengok kambing boring tengok semua benda boring. Tapi yang best sikit bila leave application aku untuk balik selama 5 minggu diluluskan....watch out KL, Uncle akan mengganas....

Gambar kat atas tu gambar Shaolin Temple 4 sekawan, then gambar maut kat belakang sa'e, then gambar kaabah yang full house semalam dan satu lagi gambar pelarian Rohingya yang selalu ada kat KL tu...kesian kat pelarian tu....heh3...

6 ulasan:

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Syukur Uncle...rukun Islam yg ke5 tertunai sudah.

Hafitah berkata...

Alhamdulillah, dalam sibuk bekerja, sempat juga uncle beribadat dan menunaikan haji. Yelah, kenalah guna kesempatan yg ada kan. Kuat semangat kerana Allah.

Leesa Liisa berkata...

best jer dengar uncle citer ni...insyaallah!!

Uncle berkata...

Kak Nab.
Yes....lega......

Uncle

Uncle berkata...

Hafitah.
Macamana sibuk sekali pun tanggungjawab pada Allah mesti ditunaikan. Uncle pernah terlalai...."Uncle Mudah Lupa"

Uncle

Uncle berkata...

Alicia.
Best ker? Alhamdulillah....nanti lagi best!

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...