Jumaat, Disember 12, 2008

UAE VIP




Aku memang dah tahu yang group ni ada VIP dari Emirates. They wanted to have one whole restaurant catered only for their group of 450 pax. Since depa ni bayar berjuta-juta riyal, aku dengan besar hati dan kembang hidung, kampungkan depa kat main restaurant aku yang facing al Haram tu. Main table aku kasi table cloth warna "ang-ang" sikit....janji depa happy. Table panjang kat tepi cermin lagi...kelas...

Depa ni senang nak jaga. Bagi makan cukup time walaupun baru lepas heavy breakfast 10minutes ago, tapi masih boleh isi lagi. Tangki GMC 6 liters semua ni. Memang jenis unta padang pasir. Kasi Arabic Coffee dengan Moroccan Tea sikit, kambing sekor-sekor, senyum panjang depa...malam datang cari kambing lagi. Nasib baik depa cari kambing, kalau malam-malam depa cari ayam, habislah aku...

Hari ni aku jumpa geng lama aku lagi. Lepas subuh dia dah sms aku ajak breakfast roti canai kat Saji. Aku pun celapaklah turun lepas mandi dan bersolat. Memang panjang kami cerita, almost 2 hours dan teh tarik sampai 6 cups! Heh3....sampai terlupa yang group emirates tu nak check out sat lagi. Syoknya sembang....bila naik atas balik, breakfast hari ni ramai yang turun lambat sebab hari ni hari Jumaat. Semua bermalas-malasan.

Orang masih ramai lagi kat Haram. Nak jalan pun tak boleh lagi. Baik aku tak jalan..tapi aku rasa esok-lusa ok lah kot. Malam ni dinner pun takde booking. So aku rasa lepas lunch nanti, memang sah aku nak lepak kejap then esok ambik off day. Letih ni...sakit habis satu badan! Maklumlah kerja kuat...heh3...so malam tadi masa aku lepas makan ubat flu dan mata dah kuyu-kuyu manja, boss pada UAE group tu dah panggil aku pulak pergi mengadap dia. Nasib baik kepala aku botak, so tak payah sikat rambut. 5 minit saja aku dah terpacak kat bilik dia dengan kawan aku dan dept head yang lain pergi mengadap. Bos tu pun pot-pet pot-pet kat kami, kata semua bagus.....heh3...double kembang hidung aku. Then lepas shake hand dia bagi sorang satu bag. Dan dalam bag tu ada......heh3....satu lagi jam.....so sekarang ni aku pakai jam kiri-kanan...kelas.....

3 ulasan:

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Murah rezeki Uncle!

Uncle berkata...

Heh3....itu namanya rejeki Bu'.....apa-apa pun kita buat, niat mesti ikhlas.

Uncle

HUSSAIN BIN TAHIR berkata...

insyaALLAH uncle i have plan nx visit on 20 march 2009 book ngan andalusia..

20 march naik qatar airways jer...

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...