Isnin, November 24, 2008

Sibuk Lagi Part 1


9ni rupa kangkung kat Saudi)
(ni Ika yang baru 2 hari lepas dapat anak nombor 2)

Hari ni macam biasa, semua orang dah mula sampai. Aku dari semalam lepas subuh terus bertugas. Check breakfast, lunch dan terus sampai dinner. Malam ni kita ada satu VIP arrival dari KL. Bilik semua dah siap cuma amenities aku masukkan petang nanti sebelum Maghrib sebab ETA is about 9pm.

So hari ni aku buat apa? Check menu cycle untuk hari ni. Tukar apa-apa yang patut. Check sayur yang sampai. Pastikan yang semuanya fresh. Semalam ikan dan udang aku sampai 100 kilo setiap satu. Quality and size are good. Yang tu kita simpan dulu kat freezer waiting for VIP group. Stock mesti cukup sebab nanti jalan nak masuk semua dah ditutup. Sini storage kena plan betul-betul. Sebulan stock mesti siap. Begitu jugak dengan pricing. Contract kena sign awal-awal kalau tak nanti market price akan fluctuate so susah aku nak control. Kalau turun takpa tapi kalau naik memanjang, parah aku nanti end of the month!

Gambar kat atas tu ialah si Ika tengah sibuk buat preparation untuk gado-gado. Sibuk-sibuk pun sempat senyum lagi. Satu sebab baru dapat anak, dua, sebab staff party hari tu dapat hand phone baru! Nasib baik sungguh budak ni..kecik je orang dia tapi peramah dan selalu senyum..rejeki tu Pak..

Tadi aku bagitahu Ika yang menu kena tukar lagi sebab Indonesian Group dah duduk sini 4 hari full board. Kalau tidak boring nanti depa. Aku suruh buat gado-gado sebagai tambahan salad. Kelam-kabut cari kangkung! Kangkung memang elok. Tak tahulah kat mana si Ika ni jumpa. Sati ikat SR1. Ok lah....

Tiada ulasan:

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...