Jumaat, September 04, 2009

13th Day Posa

(Husain and The Blues Gang tak kelihatan!)

(lampu ajaib yang tergantung)

(Husain and The Blues Gang kena serang kat tepi hotel!)

Malam tadi masa aku dok bukak posa buat kesekian kalinya, aku jadi tension tersangat dok pikir apa lagi yang aku tak pernah makan kat dalam dunia ni? Kabsah dah tak lalu, biryani dah tak lalu, kuzi dah jelak, ikan, ayam, kambing, daging lembu, semuanya aku dah tak lalu nak makan....cari sana, cari sini, aku terjumpa satu peket "kuah mee rebus segera" yang aku tersimpan dari Ramadan tahun lepas. Tanpa melihat tarikh luput yang mungkin mengerikan ataupun menaikkan bulu roma, aku panggil si Sharip, tukang masak aku. Ni pun salah sorang daripada budak aku yang boleh diharap. Kalau aku suruh dia buat nasi goreng kampung, fulamak, habis satu kampung dia goreng! Dia tanya aku apa nak masak untuk aku makan? Aku cakap, kau baca jelah apa yang tulis kat belakang peket tu...tepat pukul 6.30pm waktu sini, dia dah hantar ke room service, siap dengan bawang goreng, limau sehiris dan cili potong. Kuah dia letak asing. Oleh sebab mee kat sini tak sedap, Sharip pakai mee dari peket Indo Mee. Hasilnya, pergh...memang ternyata, "TAK SEDAP". Heh3...lepas azan, aku pun makan mee rebus tadi. Result dia, puih...puih...puih...memang tak sedap!

Malam tadi jugak lepas Isyak, aku ada meeting dengan ESQ165. Very the interesting. Depa jemput aku attend yang kat Mekah dan KL. InsyAllah sampailah aku Disember nanti kat KL. Habis meeting dah dekat midnight. Aku terus ronda tengok pizza mania aku. Mmmm...laku dan mengalahkan Pizza .....aku ada 4 pizza sekarang. Satu Margharita (yang ni aku reccommend), satu Seafood (yang ni pun aku reccommend), satu Meditteranean (aku pun reccommend jugak) and last but not least, Beef Tortilla (memang sah aku reccommend!). Amacam, kalau beli 4-4 sekali? Heh3...baru malam pertama aku dah jual 22 pizza dalam masa 2 jam. Amazing! Kira ok la tu...ni aku tengah pikir macamana nak buat delivery pulak. Chef Adil ada moto SUSKI made in China. Aku chat kaler kuning, aku ronda jual pizza nanti! Pizza senang nak jual kat sini sebab kebanyakkan guest aku datangnya dari Asia, GCC dan Europe yang memang tahu makan pizza. Aku pulak ada 2 stesen pizza kat lobby. Bila masak, pergh...bau dia, memang waa-waa (kepit hidung dan buat gaya sengau!)

Semalam ada guest nak buat sedekah makanan. Dia bayar duit dan suruh kami hantar makanan kat tepi jalan. Kami kata okay, takde masalah. Jadi hari ni tepat pukul 5 petang kami usung 2 trolley pergi kat tepi jalan Ajiyad hantar makanan. Husain Shourab dengan The Blues Gang aku pun surunglah trolley....baru keluar hotel, depa dah kena serbu bagi nak gila. Bukannya lelaki yang serang tapi makcik-makcik yang serang! Tak sampai 5 minit dah hilang makanan dari pandangan mata kasar! Sampai kotak tempat simpan makanan habis koyak-rabak! Nasib baik Husain and The Blues Gang tak kena sapu sekali...heh3...kepada anda sekelian, janganlah pi serang gerai Murtabak kat Pasar Ramadan Taman Cahaya ok! Nanti aunty cari gerai Murtabak dah tak jumpa! Selamat berpuasa.....

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haru biru sgh no.. ahiksss..

kucingorengemok berkata...

jangan main²... kalau makcik turki saiz xxl tu agaknya angkat husin sebelah tangan je bawak balik, hihihi

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

Dear Uncle,
kesian uncle dah tak lalu makan...bubur lambuk? apa macam?

Uncle berkata...

Ni bukan haru-biru lagi...ni dah loq laq ni...heh3...

Uncle berkata...

Kalau depa angkut buat menantu takpa, takut depa angkut buat kabsah ja...

Uncle berkata...

Bubur lambuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Apasallah masa kat KL dulu sebelah mata pun tak pandang? Mmmm good idea. Suruh Sharip tak pun Dollah buat bubur ayam pun sedap jugak...san kyu...san kyu...

DadaIQ berkata...

Uncle,
Apa kata try buat Pizza Maggi. Masa maid baru kita orang buat for breakfast, semua terkejut sebab tak pernah makan. Just rebus maggi tu, tos kan. Pecah telur 2 biji, letak apa2 yang nak letak, macam daging, sayur, cendawan etc and masukkan maggi. Lepas tu goreng macam telur dadar. Jangan lupa letak rencah maggi tu sket. Selamat mencuba.

Selamat Berbuka.

Uncle berkata...

Pizza Maggi? Kelas.....that's a good idea. Boleh try ni! So how's Ramadan at home? Mesti meriah...

Tanpa Nama berkata...

oitttt.. loqlaq.. lama xpkai term tu.. ahiksss..
seb bek jmpa uncle.. lh jgk dok nyembang merapu2.. ahaksss..

Uncle berkata...

Nasib baik jumpa UP, pun boleh sembang merapu! Heh3...apa punya PARPU la....

NEKCIK berkata...

salam Ramadhan Uncle...waduuh..lajunya entri uncle..sempot nekcik nak mengejarnya...tabik spring lah kat uncle ni..consistent menulis dan paling nekcik suka..menjawap komen dari peminat!! haa..haa

KamariahAbS berkata...

As-Salam,Jalan Ajyad... pernah lalu jalan tu... buat umrah Disember lepas... oh... rindu Mekkah.... rindduuu Maddinnnah...

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...