Rabu, September 16, 2009

26th Day Posa

(pizza take away aku)

(tak tahu apa nak tangkap, aku tangkap gambar carpet!)

(sini tak boleh panggil minibar, jadi aku panggil mini fridge!)

(VIP aku kasi ikan tenggiri masam...pergh...bliss!)

Semalam memang aku makan sampai tak ingat dunia. Apa yang aku makan? Nasi putih panas, dengan ikan tenggiri masam special yang aku dapat dari VIP. Ikan tenggiri masam pun naik kapalterbang 1st class. Heh3...But anyway, maksudnya, ikan masam tu lagi kelas dari akulah...dah tak toleh kiri-kanan, aku makan semalam. Yang aunty buat ikan pekasam tu aku simpan lagi sebab sayangkan 2-2 sekali. Sayangkan aunty dan sayangkan ikan masin jeruk! Amacam, boleh, aku mesti fair and square! Heh3...satu masalahnya ikan masin dan pekasam ni semua, bila makan, tak boleh stop. Part tu memang aku parah betul...

Semua lif penuh semalam. Jem gila. bayangkanlah, ada 22 lif pun semuanya sangkut. Tak boleh naik. Kesian aku kat budak steward sorang tu. Dekat 30 minit dok tunggu. Bukan pasal lif tak datang, tapi pasal lif penuh dengan jemaah. Jadi last sekali kena turun tangga! Takpa, kita utamakan guest kita dulu. Nanti lepas Ramadan aku kasi sijil penghargaan sorang satu, ok! Esok malam katanya, bacaan Quran akan dihabiskan. Eh, ke malam ni? Aku pun dah naik confuse tak tahu mana satu sebab aku langsung tak berkesempatan nak ke Haram.

Aku baru dapat sms dari Vimmy Yasmin (fellow blogger) yang dia dah hantar kuih raya kat rumah aku. Horey! Kuih Raya! Mesti seronokkan? Tapi katanya dia kesian tengok muka anak-anak aku pilih kuih raya kat rumah. Ni disebabkan oleh beberapa faktor dalaman...satu, depa ngantuk...dua, depa kenyang...tiga, depa confuse, sapalah yang datang rumah hantar kuih ni!....empat, kesemua yang dia atas. "Selamat Berpuasa"

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat hari Raya Aidil Fitri untuk Uncle & keluarga...


az(shah alam)

Yours truly berkata...

salam Uncle...Sedapp ikan masam tu..x dak kuah pun x per..he.he..

SELAMAT HARI RAYA & MAAF ZAHIR BATIN
buat Uncle sekeluarga dan kawan2 santorian.. :-)

Uncle berkata...

Dear Az.
Thanks for the wish. Uncle pun nak ucapkan selamat hari raya dan maaf zahir batin dari az sekeluarga.

Uncle berkata...

Memang sedap sungguh2. Tak tipu ni....tadi tak sempat nak ngap ikan tu sebab ada lagi VIP dah tanya, jadi Uncle bagi kat dia ikan masam tu...heh3...rezeki kita share ramai2! Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin!

kucingorengemok berkata...

tengok kat tv malam tadi, sapa yang terawih (masjidil haram) pegang quran tu... memang dah nak kat hujung dah

Uncle berkata...

Huh? Sapa tu? Cerita sikit!

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri utk uncle & sekeluarga..
uncle.. ada crd raya utk uncle kt pg sy..

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri utk uncle & sekeluarga..
uncle.. ada crd raya utk uncle kt pg sy..

Al-Manar berkata...

Uncle
Semata-mata membalas lawatan. Sepertimana yang saya sebut Uncle bernasib baik mempunyai peluang yang ramai inginkan - melawat rantau orang, meluaskan pandangan. Silalah selalu ke tempat saya. Kalau ada apa yang lebih peribadi sila gunakan e-mail saya yang tertera dalam blog Almanar

Selamat Berhari raya dirantau
Pakcik

Uncle berkata...

Dear UP.
Thanjks for the Raya Greetings! Same to you..

SITI FATIMAH ISMAIL berkata...

eh, lupa nak wish selamat hari raya kat penyamun2 setia uncle tu.."selamat hari raya"..pekasam..sedap hingga menjilat semua jari..yey! :P

Uncle berkata...

Thank you...thank you...

Bapak Penyamun!

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...