Ahad, September 27, 2009

Blissful Sunday...

(sunday morning....a cup of hot coffee..warm croissant and danish...what else can I ask for!)

(terjumpa kat tepi rumah Samir)

(choco mousse on display)

(zuhail the pizza man..)

(zuhail and the paparazzi!)

Finally....selepas bertungkus lumus selama hampir sebulan setengah...."Dengan ini Pemegang.........mengistiharkan, bahawa hari Ahad, 27hb September, 2009, Uncle OFF!"...horey...horey...Horr liao...! Horr Yea.....! Horr licks...! Lega. Memang aku lega. Dah lemah kepala lutut aku ni. Dah letih badan aku. Dah lesu pinggang aku. Kerja pulak sampai 16-18 jam satu hari. Kalau aku ada overtime ni, memang kaya aku. Boleh naik Business! Ada kawan aku yang baru balik KL tu, naik Business Class. Banyak dia goreng kat aku. Ada Lounge lah...kerusi besar lah...boleh tidur baring lah...makan kat lounge sampai kembong perut la...boleh bawak sampai 50 kilo lah...takpa...takpa kau Nyamok. Esok aku call MAS kat Jamjoom tu. Aku upgrade ticket aku ke Business Class lepas Haji nanti. Heh3...aku pun nak merasa jugak travel macam orang kaya-kaya. Lagipun Enrich Points aku pun tak pernah pakai. Ala Enrich yang ciput tu. Aku rasa kalau KL ke Ipoh pun tak cukup lagi kot!

Aku tak mandi lagi ni...heh3..bahagia rasa! Aku ingat, sejak aku ada laptop ni, tv tu tak pernah pulak aku bukak. Entah-entah dah ada channel TV3 pun aku tak sedar! Malam tadi aunty pergi gunting rambut dengan Marina kat Bukit Bintang. Kedai kat tepi rumah ada saja nak pergi yang jauh..so 2 orang wanita yang paling dekat kat hati aku pun pergilah kat salon. Marina katanya tak berkelip-kelip mata tengok rambut aunty...habislah aku nanti! Aku ingat nak hantar Marina dengan abang gunting rambut kat kedai mamak yang sama..aunty katanya ada wedding to attend. Kelas...

Malam tu aku sempat berskype dengan aunty sekejap. Lama tak tengok aunty, rindu pulak. Aunty tunjuk kan aku rambut baru dia, aku cakap cantik...aunty tunjuk baju yang dia pakai pergi wedding tadi, aku cakap cantik...aunty tunjuk make-up dia, aku cakap cantik...sebelum aku habis skype, aku sempat cakap kat aunty, "you look beautiful tonight!", ala-ala Eric Clapton.....

40 ulasan:

olive oyl berkata...

hi uncle..morning...uncle..aunty mmg cantik.natural beauty...ada satu bintang filem malaysia muka iras iras aunty..pelakon tu namanya..irma hasmie...tp aunty more and more beautiful...

Uncle berkata...

Dear Ton.

La...terkejut Uncle...katanya...!@#$%^& tapi rupa-rupanya......!@#$%^&*, tak jadi ka?

Anyway, shhhh jangan cakap kuat-kuat kat aunty lagu tu...nanti jenuh dia dok senyum kat ikan temenung nanti masa pi marrrket! Tak ka haru biru nanti...

Tanpa Nama berkata...

adehhhh.. lh tahan kuntum jgk uncle ni.. ahaksss..
mau klu aunty p dok senyum ngn ikan temenung kot nat pg, tobat punca suma tu.. ahiksss..
pa2 pn.. dell da best kn uncle.. sbb kita sama2 dell inspiron lappy.. yeahhhh..!!

olive oyl berkata...

esoklaa uncle..kan ton ckp lusa...
isnin..today sunday.....uncle ni kan mudah lupalaa..heheee

uncle...pujian ikhlas dari ton.....klu uncle skype dgn aunty..uncle bgtahu aunty yg ada blogger ckp.. muka aunty mcm pelakon filem....

uncle letaklah byk2 gambar marina..takde ke gmbr time ke 3 3 ank uncle time baby...ank sulung uncle iras muka aunty..yg 2nd iras muka uncle n marina pula mix muka uncle n aunty...

Uncle berkata...

Dear UP.

Memang DELL da bom! Bukan pasai apa, pasai takdak duit nak beli hat lagi mahai! Tu yang betoinya...heh3....

Uncle berkata...

Dear Ton.

Ada...gambaq depa tapi Uncle nak kena scan pulak...Uncle ni kan Computer Savvy....kalau aunty ajaq yang tu, yang tu sajalah Uncle dok perosoh sampai aunty ajaq yang lain pulak....macam Ton dok kata la..."Uncle Mudah Lupa!" heh3...

Tanpa Nama berkata...

ahiksss.. mau tau sndiri la lgu tu..
pdn ptut murah2 sdh.. jnji blh pkai..

Uncle berkata...

Heh3...aih...orang jeddah dah balik KL ka? Amboi diam2 tak habaq pon....

PINATBATE berkata...

amboi uncle....rehat sakan noh..

Haidar Ahmad Fuad berkata...

Salam,...uncle, gmbr uncle dgn pizza-man 2 nmpk berisi la...he2

Uncle berkata...

Dear Pinat.

Tadi terlelap sekejap setengah jam. Ni nak sembahyang asar, then pekena kopi secewen....then sambung JDrama...pergh...memang macam orang kaya-kaya!

Uncle berkata...

Dear Haidar.

Staff Uncle pun sorang nama Haidar. Bagus dia kerja. Rajin ya'amat! Mungkin semua nama Haidar macam tu kot...alhamdulillah.

Part berisi tu, Haidar jangan terpedaya, ni semua "camera trick!" heh3...kalau nampak kurus, hah..yang tu real!

olive oyl berkata...

uncle..nat tu pasar pagi yg mcm kat jelutong tu ke??yg juai telur ikan pelotan tu??
org kl tahu ke ikan temenung tu apa??
uncle jgn susah susah scan yer..ton ingat kot ada dalam lappy dell uncle..klu tak ada,jgn susah2 yer...

Uncle berkata...

Dear Ton.
Amboi lama tak dengaq ikan pelotan...kelas....Tak pa pasai gambaq tu nanti Uncle balik KL nanti Uncle buat...tunggu yea, tak lama aih...92 hari ja lagi...

My Life berkata...

SALAM.. UNCLE RINDU UNTIE AR TU.. HEHEHEHEEHHHEHE...

olive oyl berkata...

ok..kita counting days ok..esok tinggai 91..lusa tinggai 90.tulat tinggai 89..
time running fast,klip pot.. klip pot ...dah uncle atas Business Class hehe...

Uncle berkata...

Dear ML.

Only Allah knows how much I miss her and the kids.....

Uncle berkata...

Dear Ton.

Correction. It's about 74 to go if I can go back on 10/12. Buleh dak kalau potong sekali 3 hari instead of 1 hari? Lagi cepat lagu tu!

Tanpa Nama berkata...

jenuh dok kira la lgu tu.. ahiksss..
org jeddah xblik lg.. sok lusa bru blik mai..
cita dia raya aritu sok sek gak la..

olive oyl berkata...

baik potong 5 day instead of 1 day..lg cpt...

Uncle berkata...

Dear UP.
Woh...tak tidoq lagi ka? Mesti dok skype dgn jeddah ni kot! Heh3...besalah tu....time2 cinta...takpa2, "keep the love on FIRE!" Nanti tolong tanya jeddah MAS business Jeddah-KL berapa dec nanti? Ni si Nyamok la ni dok perangat...hari tu dia balik KL sama Business Class dgn Datuk K and Siti!

Uncle berkata...

Dear Ton.

Wui....ni mengalahkan discount kat Giant ni....mega sales ka? Errrr...by the way, esok cheq pi mana? habaq mai sat...

Tanpa Nama berkata...

xlh nk skype.. jeddah tenet ea slow.. ahiksss..
pkai video cht yg dell provide lg best.. ahaksss..

Uncle berkata...

Eh ya ka? Awat lagu tuh? Ingatkan depa lagi advance dari Mekah? Eh ni dah lambat ni tak tidoq lagi ka? Esok nak pi skolah! Heh3...

olive oyl berkata...

hi uncle...tak tau nk pi mana..mana roda kapal terbang landing..di situlah cheq mendarat.....

Uncle berkata...

Pergh...memang kelas...number 1 in the world! Ada tiket lebih?

olive oyl berkata...

tiket lebih ada tp kena kecikkan badan..masuk duduk dalam bagasi la

uncle kg kastam tu kat area kg buah pala ke???tadi ada org tanya ton..hahaha..tergagap gagap ton nak jawab...

Uncle berkata...

Memang depa sama tempat. You can either masuk ikot Taman Saadon, ikot masjid atau kona dari roundabout Udini Road/Green Lane pon buleh...ada sekolah Kampong Kastam kat situ. Dulu bas 77 kona kat situ la...

olive oyl berkata...

ton bkn duduk png sbb tu ton tk brp tahu..tq uncle..kawasan tu berbukit kan..

uncle tk tido lg ker??

Uncle berkata...

Kawasan tu memang berbukit-bukau dan juga merupakan kawasan malar hijau....kalau jalan terus sampailah kat USM pintu belakang. Jalan depan sikit, jumpalah Pelita. Huh..yang tu penting kalau ambik Geography...

Aik, Ton tanya Uncle? Patut Uncle la yang tanya Ton? Sini baru 10.34PM dan KL dah pon 3.34AM!

olive oyl berkata...

kalau kita lalu dpn recsam..masuk ikut tepi stesyen minyak kan uncle..

Uncle berkata...

Recsam will be on your left. Then sampai kat traffic light gelogoq and turn right ke taman saadon. lepaih tu just all the way up. Kpg Pala ni kecik ja...dulu takdak pon kecoh...tapi la ni depa siap buat kandang lembu macam "ranch" gitu...tu yang panggey "High Chapparal" tu..macam siri tv 80-an dulu!

olive oyl berkata...

80an saya masih kecik lg..nak buka tvpun tak reti lg...

tu la uncle..uncle tau dak..lani ramai pelancong yg mai pulau kita akan jdkan kg buah pala sbg destinasi lawatan...bukit bendera pun depa tak mau pi dah...

Uncle berkata...

La...80-an kecik lagi ka? Cerita "Lassie" ingat? Tak pon "Little House On The Prairie" yang ada John Boy tu? but anyway, kalau Uncle jalan dari rumah kat Brown Garden tu ke Kpg Pala adalah 20 minit kot...

Errrr....have a nice ...p and tell me about your ......y tu ok? See, kan Uncle tak cakap apa2 pon! Heh3...

olive oyl berkata...

tak ingat laa lassie.bkn tak ingat tp tak besa dgr lagi lassie.uncle ingat tak citer tundercat???my little pony?smurf??ingat dak???

vaio lappy akan tinggai kat sini.sedihlah uncle....nanti klu ton jmp internet kat mana mana..ton beratur pastu ton buka blog uncle k..hahaha...rasa tk leh iduplaa tnpa vaio

Uncle berkata...

Cerita Thundercats tu Uncle dah Form 6! Good...keep in touch and don't forget to take lots of pictures...penting tu semua...take care and have fun!

Pak Zawi berkata...

Salam,
Pak Zawi juga terigin nak naik Business class satu hari nanti. Sekarang cuma dapat jeling je ke tempat duduk BC bila exit melalui kelas tersebut.
Kesiannya bagi orang yang hidup berjauhan dari orang tersayang.

Uncle berkata...

Macam ni lah Pak Zawi...nak cari rezeki halal untuk anak-anak dan isteri, bukannya senang. Tadi baru lepas call MAS, lepas Haji ni flight kebanyakkannya full!

Tanpa Nama berkata...

blik ngn saudi airlines je la uncle..
lh kira2 skit.. ahiksss..

pic kmbing golek aritu xdk..
kami dpt kmbing kecik ja..
jd la dr xdk.. ahaksss..

Uncle berkata...

Pet.

Tadi Uncle call MAS, Uncle cakap, tiket hari tu Uncle beli 4440RM open one year...berapa nak tambah kalau nak Business Class? Si Salim kat MAS office tu cakap tambah lagi SR3000!!!!!!! Pedepang....kena "starlight" lagi satu! Memang sah tak dapat lagi lah jawabnya.....

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...