Sabtu, Oktober 11, 2008

Taif Part 3




Malam tu tidur tak ingat dunia. Esok pagi aku bangun, masyAllah Azli dok tidur lagi! Anyway aku memang bangun awal pun..ada 3 toilet kat dalam suite aku. Semuanya dah siap dengan bunga. Aku pun apa lagi mandi bunga lah pagi tu....Dzul kata dia petik sendiri bunga-bunga kat taman yang dok ada kat keliling hotel. Maklumlah cuaca sejuk..aku turun bawah tengok-tengok. Pi pekena cappucino sat kat restaurant dia. Occupancy tak tinggi masa tu sebab summer holiday baru habis cuma la ni musim orang kahwin pulak. So kat depan hotel adalah kereta pengantin yang cantik. Macam kereta berhias. Cuma tak masuk perarakan ja..

View from outside was awesome. Blue sky, cool weather etc. Aku rasa macam kat Saas Fe pulak (ala, tempat aku jatuh main ski dulu...quote from an old entry!). Kat tepi gunung pulak aku nampak ada banyak monyet. Aku terkejut tengok monyet, monyet pun terkejut tengok aku...then dua-dua sengih. Aku sempat jugak ambik gambar dia orang tengah main. Happy betul. Tengah-tengah minum, Azli pun turun. Jadi kami sambunglah acara photography session kami. Memang banyak gambar kami ambik. Puassss....

Aku memang berbangga dengan Dzul ni. A very down to earth person. Kalau tengok dia memang tak percaya. Cuba bersembang dengan dengan dia pasal ugama, Allahuakhbar, macam-macam dia boleh cerita. Allah is great! I know that this Dzul has a great future ahead of him. Nak dijadikan cerita, lepas lama-lama bersembang, rupa-rupanya Dzul pernah kerja dengan kakak aku kat KL Hilton dulu dan pernah jumpa mak bapak aku. La....awat jadi lagu tu?

Gambar yang first tu ialah gambar teh pudina kami 3 orang minum. Tak lah banyak mana, cuma 2 pot ja...then the 2nd photo tu gambar aku tengah posing maut depan hotel Ramada Taif. Tu tengah control sejuk tu. Angin pun kuat gila..

2 ulasan:

PINATBATE berkata...

Uncle..
gambar teko color emas tu mengingatkan pada my bapak..beberapa kali dia pergi haji dan umrah asyik beli teko emas ni jer bagi kat adik beradik, kawan-kawan dia..minat betul dia...kat rumah ni jer ada dua..my bapak belikan..satu tu dah kemek jadi masa gi umrah dua tahun lepas, dia belikan lagi..

Uncle berkata...

Memang pemes teko emas tu. Nasib baik tak keluar jin masa gosok hari tuh. Tapi masa tengah sejuk tu, kena teh dengan mint memang sedap!

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...