Sabtu, Oktober 04, 2008

What a weekend.../ Guest from Cassablanca




Amboi, satu pagi yang sungguh indah untuk aku sebab lama dah tak off. So semalam semperna hari Jumaat aku pun ambil lah satu hari off selepas lebih sebulan setengah tak off. The night before ingatkan nak tidur awal, kepala otak asyik pikir pasal staffing untuk musim Haji pulak. Aduh...macamana nak tidur ni? Last sekali aku terlelap jugak lebih kuramg pukul 2 pagi kot, sambil dengar MP3 aku. By the way, lagu kat MP3 tu tak pernah tukar dari aku mula beli! Tu pun Wakana yang buat, kalau harapkan aku, mmmm.....memang sah pakai kat telinga tapi takde lagu. Punyalah savvy!

Anyway aku terbangun macam biasa pukul 6 pagi dan mata dok terkebil-kebil pikir apa nak buat? Mandi, tukar baju, turun pergi restaurant jap, check sana check sini, jumpa breakfast chef, complaint sikit, jumpa restaurant manager, pot-pet pot-pet sikit, aku capai gelas, ambik juice, kopi, sepiring sausages, a small piece of omelette, mihun goreng, pusing sana pusing sini, duduk dan makan diam-diam. Dalam hati, "....just keep your b...dy mouth shut and enjoy the breakfast. No fuss...". Aku pun capai satu english newspaper dan baca. Peh....memang kelas, rasa macam kat tepi swimming pool pulak!

Malam sebelum tu aku jumpa guest aku yang sebulan duduk kat sini. Rupa dia macam Professor Serba Tahu dalam majalah Gila-Gila tu. Nama dia Dr. Driss Abdellah Regragui. Seorang Cardio Surgeon di Cassablanca dan juga seorang Fellow of Royal College of Surgeons di Glasgow University. Dia suka duduk dibilik 315 dan tahun depan aku akan letakkan dia di bilik yang sama! Dr nilah yang selalu aku sembang tanya pasal penyakit. Jokingly he told me that my consultation bill dah tinggi and he will send over to me from Cassablanca in no time! Heh 3X......kelakar macam Dr Patrick aku kat Ampang. Mmmmm... aku ada sorang senior kat SDAR dulu pun doktor jugak. Nama dia ....... Masa aku hantar Mama kat Ampang Puteri untuk check mata, aku ternampak nama dia kat board bawah tepi receptionist tu tertulis, Datuk Dr......peh...dah Datuk dia? Aku terjumpa dia kat lift dan aku tanya apa aku nak panggil sekarang? "Ala..Uncle panggil je nama kat SDAR dulu, MUNAS....!"

2 ulasan:

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ berkata...

Salam uncle
x jemu baca uncle nyer diary
macammacam pembesar neg yang datang Hotel uncle
semuanya berbudi bahasa segala
ALHAMDULILLAH. jIKA LAYANNAN YANG DIBERIKAN BAIK OLEH PIHAK HOTEL SEBAGAI PELANGGANH KITA TURUT MENGHARGAINYA. Nilai sebenar tatasusila bila berhadapan dgn urang awam ni. Itu yang kita hendak. Moga uncle suksess:-)

Uncle berkata...

Dear Dila.
terimakasih sebab tak jemu baca blog Uncle. Apa yang Uncle cerita adalah kisah benar dan takde tambahan salt and pepper atau aji-no-moto sebagai penyedap rasa. Sebab tulah Uncle letakkan gambar sekali sebagai bukti. Ala...Uncle tulis pun cerita-cerita ringan ja...no politics please!

Uncle

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...