Selasa, Oktober 07, 2008

Ubat gigi

Last post ada aku cakap yang aku akan cerita pasal apa aku ada sampai 3 ubat gigi. Bukan sebab aku nak gigi aku kuat, tidak dan bukan jugak nak tambahkan keputihan, tidak! Masa busy dalam bulan Ramadan tempohari, lepas sembahyang aku ada doa sikit supaya aku dijauhkan sikit dari sebarang jenis penyakit dalam tempoh busy tu. Aku ada mention bulan Ramadan sebab aku takut nanti sakit demam susahlah nak buat kerja. Dah lah guest ramai..so dalam bulan puasa tu memang alhamdulillah aku sihat memanjang walaupun letih sebab tak cukup tidur. Exactly masuk Syawal ja aku dah mula rasa tak sedap badan. Seram sejuk ada, sakit tekak ada dan tiba-tiba wisdom tooth aku berdenyut-denyut. Bukan satu tapi 2! Atas dan bawah. Aduh...memang parah masa tu. Aku telan ponstan. 2 jam hilang, lepas tu dia datang balik, telan panadol activefast. Memang fast lega tapi mujarab dia pun hilang very fast jugak! Aku sakit lagi. Then aku teringat ubat gigi for sensitive tooth. Aku lari pergi kedai kat bawah nak beli sensodyn konon, tak jumpa. Yang aku jumpa, ubat gigi Arab yang tak guna tu (dalam gambar, dia lah yang paling besar!. Aku tonyoh bagai nak gila. Malam tu sakit lagi then aku lari pergi Ben Dawood (macam Giant la..)terjumpa ubat gigi utk sensitive tooth. Tonyoh lagi bagai nak gila. Hah...lega sikit. Ubat gigi yang kat tengah tu pulak Manager aku yang kasi. Surprisingly it is made in Malaysia. Katanya ada campuran mushroom. Hah? Mushroom? Which is good for your gum katanya etc. Katanya lah....And this product is sold under MLM program! So Manager aku suruh aku try ubat gigi tu. Hah tu lah sebabnya aku ada sampai 3 ubat gigi...anyone out there yang arif tentang ubat gigi mushroom ni tolong advice sikit yea...

Sorry, gambar tak nak keluar lah pulak! But anyway, gambar ubat gigi aku tu ada kat dalam last entry. Sila tengok betul-betul.

3 ulasan:

Ghazali berkata...

Dear Uncle;

Bila you cakap you ada doa to sehat sepanjang bulan Ramadhan , and bulan syawal datang ler sakit ...

Teringat akan pepatah orang melayu lama

"Be careful for what you wish for"

So next time kita doa untuk dunia akhirat hehehehehhee biar sepanjang masa aman bahagia ...

Apa apa pun ... wisdom tooth ni ubatnya ... C A B U T !!!! Tapi tu ler, bukan leh cabut gitu ajer ... agak susah sikit ... kekadang involve minor surgery!!!

Mudah mudahan semuanya selamat dan di lindungi Allah hendaknya ....

Uncle berkata...

Dear Ghazaaz.
Eh mana you pergi? KL ke? I tetap kat sini kerja. It's true, I have to doakan yang betul2. Kalau tak memang parahlah jawapnya. Anyway, lepas demam tu gigi I pun ok pulak. I ingat gum infection kot pasal pakai ubat gigi mushroom tu!

Uncle

PINATBATE berkata...

Salam Uncle...rasanya ubat gigi Signal tu famous betul kat negeri orang Arab yer..pernah pakai dulu..

Tewas

Harap maaf betul kerana saya tak termampu nak ipdate cerita-cerita saya disini. Banyak sebenarnya nak dikisahkan. 2. Walaubagaimanapun say...